خبرهای داغ:
کارگروه زن و خانواده با حضور جمعی از بانوان نخبه دانشگاهی در سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۶۱۲۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، کارگروه زن و خانواده در سمنان با محوریت آسیب‌شناسی و احصای نظام مسائل حوزه زن و خانواده در سالن جلسات بسیج جامعه زنان استان سمنان برگزار شد.
در این نشست جمعی از بانوان نخبه دانشگاهی از جمله مریم آقایی بجستانی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان حضور داشتند.
محمد امامی، مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه استان سمنان در این نشست با اشاره به اهداف برگزاری مجامع بسیج و رویکردهای آن گفت: در مجامع بسیج باید از ظرفیت نخبگان جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده شود.
وی با اشاره به اهمیت حکمرانی اسلامی در مباحث و موضوعات مختلف گفت: متأسفانه آن‌گونه که شایسته و بایسته است حکمرانی اسلامی را در حوزه‌های مختلف مشاهده نمی‌کنیم؛ به‌عنوان مثال در کتب اسلامی حکمرانی اسلامی جایگاه واقعی خودش را ندارد.
مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه استان سمنان تأکید کرد: دغدغه مندی نسبت به پیاده‌سازی حکمرانی اسلامی یکی از فلسفه‌های تشکیل مجمع بسیج است.
امامی با بیان اینکه مجامع بسیج مردمی و بسیجی محور هستند، گفت: در کارگروه‌های مختلف لازم است از موازی کاری‌ها و انجام کارهای تکراری پرهیز شود؛ بنابراین یکی از موارد اساسی ذیل کارگروه زن و خانواده این است که بانک نظام مسائل زن و خانواده تبیین شود.
وی با بیان اینکه کارگروه زن و خانواده جمع فکر و اندیشه است، گفت: در بانک نظام مسائل زن و خانواده باید اولویت‌بندی شود که چه مسئله و دغدغه‌ای در اولویت برنامه‌ها و مأموریت‌ها باید قرار گیرد.
مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه استان سمنان با تأکید بر اینکه مطالبه گری با مطالعه خوب و اشرافیت موضوع باید همراه باشد، گفت: متأسفانه دیده می‌شود در بعضی مسائل و حوزه‌ها دستگاه‌های متولی به خوبی عمل نکرده‌اند برای مثال در حوزه عفاف و حجاب 27 دستگاه باید پای کار باشند و نقش‌آفرینی کنند تا نتیجه مطلوب که همان حفظ و حراست از عفاف و حجاب است عملیاتی شود.
بر اساس این گزارش، بسیج جامعه زنان استان سمنان مهم‌ترین مسائل حوزه زن و خانواده در این استان احصا شده است که در این نشست بحث و تبادل‌نظر در 27 مسأله احصا شده از جمله جمعیت، زیست عفیفانه، چالش‌های قانون اشتغال بانوان و ... انجام و مقرر شد در جلسه آتی این کارگروه اولویت‌های سال جاری در بحث زن و خانواده تعیین شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار