خبرهای داغ:
دکتر هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه با برخورداری از نظام فکری منسجم می توان شبهات روز جامعه را پاسخ داد، گفت: امامین انقلاب اسلامی بر مطالعه آثار شهید مطهری و استفاده از آن در جامعه به عنوان مبانی فکری ناب تأکید کردند.
کد خبر: ۹۵۹۵۱۹۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی مسئول موسسه "بینش مطهر" و عضو هیأت جذب وزارت آموزش و پرورش کشور امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در ستاد سپاه انصارالرضا علیه‌السلام، گفت: تقارن سالروز شهادت شهید استاد مرتضی مطهری با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم باعث شده تا بتوانیم ارتباطی بین معرفت و معنویت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اندیشه و آثار شهید مطهری برگرفته و استخراج شده از آیات قرآن است، گفت: بر اساس اندیشه شهید مطهری، فردی که وحدت شخصیت در سه بُعد رفتای، قلبی و عقلی را نداشته باشد کار‌های او ناقص و پراکنده انجام می‌شود و نمی تواند کار مهم و محوری انجام دهد.

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: بر اساس سخنان شهید مطهری برای داشتن وحدت فکری بایستی نظام واحد فکری داشته باشیم.

مسئول موسسه بینش مطهر افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: "آثار شهید مطهری مبنای فکری نظام کنونی ما است". 

وی با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه، گفت: پاسدار اسلام، بایستی پاسدار مبانی فکری انقلاب باشد و این مهم با مطالعه کتاب‌های شهید مطهری و استفاده از تفکر ناب شهید مطهری بدست می‌آید.

هاشمی گلپایگانی ادامه داد: شبهات روز جامعه را با برخورداری از نظام فکری منسجم می‌توان پاسخ داد.

عضو هیأت جذب وزارت آموزش و پرورش کشور تاکید کرد: باید برای داشتن نظام فکری درست مطالعه و تفکر صحیح در موضوعات مختلف داشته باشیم.

مسئول موسسه بینش مطهر، بر کسب علم مفید و اندوختن دانش لازم و ضروری تأکید کرد و گفت: فردی که نتواند به مغز و فکر خود ورودی مفید و درستی داشته باشد و آن‌ها را به خوبی فرآوری کند، جوابگو نیاز خود و نیاز روز نخواهد بود.

وی ادامه داد: از نظر شهید مطهری مهمترین آفت یک جامعه؛ نفاق خواص و جهل عوام است و برای نجات از این آفت‌ها باید سطح فکر و فهم و جامعه را بالا برد و این مهم با داشتن نظام فکری محقق می‌شود.

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امامین انقلاب اسلامی بر مطالعه آثار شهید مطهری و استفاده از آن تأکید کردند.

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه تنها با فکر می‌توان فکر را تغییر داد، گفت: مهمترین وظیفه عقیدتی سیاسی این است که با مبانی فکری ناب و معنویت عقل و قلب انسان‌ها را بارور کند.

 

انتهای‌ پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار