خبرهای داغ:
جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان این که مدل مورد نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای اداره جامعه، مردم سالاری دینی و اداره کشور توسط خود مردم است، اظهار کرد: این مدل در اقتصاد هنوز به اجرا درنیامده و امور به دست مردم سپرده نشده است.
کد خبر: ۹۵۹۳۹۲۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سردار مرتضی عمومهدی در همایش اقتصاد مقاومتی بسیج با بیان این که انقلاب اسلامی ایران زیر سایه ولایت و با تکیه بر احکام اسلامی و با همراهی مردم به پیروزی رسید، گفت: ایده امام خمینی -رحمة الله علیه- برای اداره انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب مدل «مردم سالاری دینی» بود.

جانشین  سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه الشّریف- استان اصفهان ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب معتقد بود همان طور که مردم اعتراض کردند، شاه را از کشور بیرون کردند، انقلاب را به ثمر رساندند، باید هم مردم انقلاب را مدیریت کنند و رهبر معظم انقلاب نیز بر این نظر که مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند تأکید دارند.

وی با اشاره به این که این تفکر امام راحل را برخی از مسئولین در حدّ شعار پذیرفتند و برخی دیگر نیز به دلایلی نظیر به خطر افتادن موقعیت خودشان از پذیرفتن آن سرباز زدند، اظهار کرد: تحقق مردم سالاری نیاز به طراحی سازوکار و فرایند معین و اجرای صحیح دارد.

این فرمانده بسیجی وضعیت پشت جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس را نمونه اداره این چنینی جامعه عنوان کرد که در آن عملاً همه اتفاقات توسط مردم رقم می‌خورد و ایده‌پرداز و اجراکننده خود مردم بودند.

سردار عمومهدی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌گرا را یکی از عرصه‌های سپردن امور به مردم دانست و افزود: مطابق سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های اقتصادی ابلاغی رهبر معظم انقلاب باید تا الان اقتصاد کشور مردمی شده و به مردم واگذار می‌شد.

جانشین سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه الشّریف- استان اصفهان نامگذاری سال 1403 به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» را تأکید صریح‌تر رهبر معظم انقلاب بر این موضوع دانست و گفت: در همین راستا بسیج سازندگی و بنیاد تعاون بسیج اقدامات خوبی را طراحی و اجرایی کرده‌اند که اگر همراهی دستگاه‌های حکومتی و دولت باشد این ظرفیت وجود دارد که این طرح‌ها بتواند تواتمندسازی اقتصادی خوبی را در کشور به همراه داشته باشد.

وی انجام کارهای بزرگ با وجود محدود بودن امکانات را شدنی دانست و تصریح کرد: شهید حسن طهرانی مقدم کار خود را از بمب دست‌ساز شروع کرد و با تأکید بر این جمله که فقط انسان‌های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند، موشک‌های امروزی را طراحی کرد که یک هزار و 200 کیلومتر را طی می‌کند و در همان نقطه‌ای که باید فرود بیاید فرود می‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار