مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشگیری اثر بخش از آسیبهای اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده سازی معارف این کتاب انسان ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیبهای اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاعهای خانوادگی کاهش می یابد.
کد خبر: ۹۵۹۳۵۸۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

کاهش آسیب های اجتماعی با ترویج معارف ناب قرآن

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در آیین اختتامیه مسابقه های فرهنگی و قرآنی "مسطورا" شهرستان خواف افزود: پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیبهای اجتماعی باید هزینه های زیادی از بیت المال و بخشهای مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده ها با قرآن می توان با هزینه های بسیار کمتر از این آسیبها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشرهای مردم از سال گذشته در سطح کشور و تبع آن خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "مسطورا" یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

در پایان مسابقه های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که توسط اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت یک شرکت صنعتی - معدنی برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها