نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بزرگترین هدیه ای که خانواده ها و والدین می توانند به فرزندانشان بدهند، قرآن کریم، آموختن و تلاوت و حفظ آن است.
کد خبر: ۹۵۸۲۷۱۳
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی چهارشنبه شب در مراسم پایانی سیزدهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم همسران و فرزندان کارکنان سپاه که در مجتمع آیه های مشهد برگزار شد افزود: خانواده هایی که با قرآن مانوس می‌شوند، تاریکی ها را از خود دور می کنند و به سمت روشنایی و نور حرکت می نمایند.

 

وی بیان کرد: قرآن سراسر نور است، کسانی که چشمان خود را در برابر نور قرآن بسته اند، منبع روشنایی روح و جان را از خود دریغ کرده اند، قرآن تاریخ مصرف ندارد، قوی ترین و عمیق ترین حکمها را داده که برای همگان قابل فهم است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما با داشتن قرآن کرین دیگر نیاز به هیچ هدایتی نداریم، زیرا با داشتن این کتاب الهی در مسیر صراط مستقیم حرکت می کنیم ، خداوند به ما چشم داده تا با آن نور و روشنایی قرآن را دیده و درک کنیم.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار کرد: به ماه ضیافت الهی نزدیک می شویم، خداوند یک ماه در سال را زمان تقرب و عبودیت برای مومنین قرار داده و به ما یاد داده که در ماه های رجب و شعبان خود را برای ورود به رمضان آماده کنیم. این ماه ها زمان کسب آمادگی برای ورود به رمضان و پاکیزه کردن ظرف وجودیمان است، قلبهای در این ماه با نزدیکتر شدن به قرآن روشنتر می شود.

 

گفتنی است در سیزدهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان کارکنان سپاه، نزدیک به ۱۲ هزار نفر شرکت داشتند که از این تعداد، ۶ هزار و ۸۰۰ نفر به بخش نیمه نهایی راه یافتند و در نهایت هزار و ۱۰۰ نفر در بخش نهایی پذیرفته شدند.

 

مرحله نهایی این دوره از مسابقات از هفتم اسفندماه در مرکز آموزشی تخصصی بسیج امام رضا (ع) در مشهد آغاز شد. همسران پاسدار و دختران و پسران پاسدار در دو بخش زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به رقابت پرداختند.

 

بخش حفظ قرآن در سه بخش ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل، بخش تحقیق، ترتیل و مفاهیم سطح ۱ و سطح ۲ و بخش اذان ویژه پسران، حوزه‌ها و شاخه‌های مختلف مسابقات سراسری قرآن کریم است. در هر رشته سه نفر از همسران پاسدار، سه پسر و سه دختر پاسدار، به عنوان برگزیده مسابقات انتخاب شد که برای تقدیر از برگزیدگان جوایز مادی و معنوی در نظر گرفته شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار