خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت:مسئله وقف یکی از موضوعاتی ارزشمندی است که در اسلام به خوبی به آن پرداخته شده است و سرباز پای رکاب همه علوم بوده و خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۸۶۲۲۴
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

وقف سرباز پای رکاب همه علوم بوده و خواهد بودبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده در همایش طلایه‌داران تبلیغ شرق استان سمنان در تالار اجتماعات شرکت زغالسنگ البرز شرقی شاهرود اظهار کرد: وقف یک نهاد مترقی، کارآمد و اثرگذار است که حلال همه مشکلات بوده و اگر به سابقه وقف هم توجه کنیم به این نتیجه که چقدر مهم و اثربخش است می‌رسیم.
علیزاده تصریح کرد: وقف سرباز پای رکاب همه علوم از جمله علوم مختلفی که دیروز، امروز و فردا بشریت به آن نیازمند بوده و خواهد بود، است.
وی تصریح کرد: حقیقتاً آثار و برکاتی که امروز از علوم مختلف در اختیار بشریت بوده و از آن استفاده می‌کنند، بر اثر وقف بوده و مدیون موقوفات هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تاکید کرد: وقف از احکام امضایی اسلام است، پس می‌توان گفت وقف فرا ملی وفرا دینی ومذهبی است و به همین دلیل وقف می‌تواند خدمات بسیار موثری را انجام دهد و از این رو است که دنیای علم امروز مدیون وقف است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه نه فقط در مناطق اسلامی بلکه در تمام سرزمین‌ها آن زمان که اوج خدمات وقف بود به خوبی تبیین نشد، افزود: البته فرهنگ وقف طی ۱۵ سال اخیر دارد جایگاه خودش را پیدا می‌کند.
وی اظهار کرد: مدیریت مالی بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا با مدیریت مالی موقوفات اداره می‌شود و آن‌ها بار‌ها اعلام کرده‌اند که به کمک دولت‌هایشان اصلاً نیازی ندارند.
علیزاده اظهار کرد: همان گونه که علوم مختلف مدیون وقف است، حوزه‌های علمیه هم مدیون وقف هستند و اگر وقف نبود حوزه‌های علمیه یا این قدرت واقدام وتوسعه فراگیر نبودند و همه علما و بزرگان و روحانیون سر سفره وقت نشسته‌اند و آنچه عمل کرده‌اند تبلیغ و ترویج وقف و هدایت مردم به سمت وقف بوده و از این رو وقف هم مدیون علما و روحانیون است.
وی بیان کرد: در طول تاریخ اساساً متولی موقوفات و مدیریت موقوفات با علمای تراز اول حوزه‌های علمیه بوده و هرچند که پیش از انقلاب و در حکومت طاغوت تا آنجایی که توانسته بود موقوفات را مورد تاخت و تاز قرار دادند، اما با پیروزی انقلاب و پس از آن با یک جمله کارآمدی که امام فرمودند و نظام فقاهت را نشان دادند، تمام موقوفات به حالت وقفیت برگشتند.
علیزاده موفق‌ترین قشر در حوزه تبلیغ را طلبه‌ها و روحانیت عنوان و تاکید و خاطر نشان کرد: امروز اینکه دشمن تلاش می‌کند تا به اعتماد عمومی نسبت به این قشر صدمه بزند به واسطه اثربخشی این قشر در حوزه تبلیغ هست و ما باید قدر این فرصت خدمت را بدانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار