خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: از اوایل تیرماه پروژه آب‌رسانی به 260 روستا در این استان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۶۸۴۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان ، مهدی کاشفی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان عصر امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات بسیج سازندگی این استان، اظهار کرد: سپاه و بسیج هرکجا محرومیتی باشد وارد میدان می‌شود.

وی با اشاره به اهداف بسیج سازندگی در حوزه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم عنوان کرد: در حوزه عمرانی از سال 1397 در قالب قرارگاه‌های بسیج سازندگی اصلاحاتی انجام شد و قرارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، پیشرفت و آبادانی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تشکیل شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان عنوان کرد: قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج هر یک مأموریت‌هایی دارند از جمله اینکه قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه 380 پروژه عمرانی را شامل ساخت مسکن محرومان، ساخت خانه‌های عالم، لایروبی قنوات و ... را در دستور کار خود قرار داده است و امسال نیز 465 پروژه را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در ذیل آن کمک به بیماران سرطانی در حوزه مسکن، درمان، معیشت و جهیزیه نیز به پروژه‌های اشاره شده اضافه شده است.

کاشفی با بیان اینکه موضوع قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه کمک‌های مؤمنانه، انجام کارهای جهادی و اجرای پروژه‌های عمرانی و ... است، گفت: ذیل قرارگاه امام حسن تفاهم‌نامه‌های در قالب اجرای پروژه‌ها ایجاد شده است که بزرگ‌ترین آن پروژه آب‌رسانی است و مقرر شده است آب‌رسانی به 260 روستای استان سمنان در پروسه زمانی سه‌ساله از اوایل تیرماه امسال با اعتباری بالغ بر یک هزار و 238 میلیارد تومان آغاز شود و بر این اساس در حال حاضر 30 درصد اعتبار آن برای سال جاری محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: 280 پروژه آبخیز تا جالیز با اعتبار 64 میلیارد تومان در دستور کار است که قرارداد آبخیز تا جالیز در سطح استان در مرحله انعقاد قرارداد است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: در حوزه راه روستایی نیز آسفالت مسیرهای روستایی به مساحت 800 کیلومتر احداث مسیر و 2 هزار و 100 کیلومتر روکش آسفالت در دستور کار است که در مرحله نخست اجرای این پروژه احداث راه روستایی برای 6 روستا است.

کاشفی با اشاره به ساخت و مرمت یک هزار و 600 خانه محروم گفت: از این تعداد 620 واحد خارج استان و 980 و احد داخل استان انجام خواهد شد.

وی در مورد تخصیص هشت هزار و 94 تُن قیر رایگان گفت: این میزان برای آسفالت مسیر دسترسی 149 روستا و 800 واحد کشاورزی و صنعتی در دستور کار قرار گرفته شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در مورد تجهیز سازمان بسیج سازندگی با اشاره به آماده‌سازی ساختمان اداری به مساحت 800 مترمربع گفت: ایزوگام رایگان برای مجموعه‌های فرهنگی، مذهبی، نظامی و مسکونی نیز به تعداد 550 مورد در دستور کار است.

کاشفی گفت: 680 تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی به همت گروه‌های جهادی استان سمنان منعقد شده است.

وی در ادامه به عملکرد قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از سال 1400 تا 1402 اشاره کرد و از جمله آن‌ها را ایجاد هشت هزار و 100 فرصت شغلی طی سه سال اخیر، برگزاری 45 نمایشگاه فصلی فروش محصول اقتصاد مقاومتی، ایجاد 520 فرصت شغلی از طریق کمک به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان مردم پایه، ایجاد یک هزار و 100 فرصت شغلی با تکمیل زنجیره ارزش و بسته‌بندی محصولات، آموزش و توانمندسازی 12 هزار و 100 نفر در حوزه اشتغال و ایجاد اشتغال برای یک هزار و 500 نفر با اجرای طرح تأمین گوشت قرمز نام برد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان اجرای طرح جهاد روشنایی با نصب و راه‌اندازی 250 نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی پنج کیلوواتی و برنامه‌ریزی در جهت نصب سه هزار نیروگاه خورشیدی در 2 سال آینده را از جمله اقدامات سپاه استان سمنان در حوزه قرارگاه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

کاشفی گفت: یک هزار و 150 فرصت شغلی از طریق پایش و مانع زدایی و احیای 58 واحد تولیدی و صنعتی طی سه سال، راهبری 510 صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا، راهبری 52 تعاونی تولیدی و توزیعی در بخش‌های مختلف کشاورزی، روستایی و ...، ایجاد یک هزار و 750 فرصت شغلی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا طی سه سال و پرداخت سه هزار و 550 فقره تسهیلات به ارزش 450 میلیارد تومان تسهیلات حوزه اشتغال از دیگر اقداماتی است که در حوزه قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه استان سمنان انجام شده است.

وی عنوان کرد: در ذیل فعالیت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی همچنین 32 قطب تولیدی در استان سمنان در راستای خوشه سازی پیشران‌های اقتصادی شناسایی و فعال شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی محرومیت‌زدایی استان سمنان در حوزه‌های اجتماعی، فنی و مهندسی، امنیت غذایی و اشتغال گفت: یک هزار و 919 عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در این استان انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار