خبرهای داغ:
اسماعیلی خبر داد

افزایش تعداد شعبه‌های اخذ رای به ۲۲۰ شعبه در شهرستان ملایر

همدان-فرماندار ویژه ملایر با اشاره به افزایش تعداد شعبه‌های اخذ رای به ۲۲۰ شعبه در شهرستان ملایر گفت: از این تعداد ۱۰۸ شعبه شهری و ۱۱۲ شعبه روستایی است و ۱۴۷ شعبه ثابت و ۷۳ شعبه سیار داریم.
کد خبر: ۹۵۸۲۹۶۵
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در نشست ستاد انتخابات شهرستان ملایر اظهار کرد: بیش از ۵ هزار نفر عوامل اجرایی و دست‌اندرکار برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان هستند و بدون تردید بزرگ‌ترین عملیات در ملایر در حال اجرا است و یک انتخابات کاملا مردمی داریم.

وی افزود: آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی و با حضور حداکثری داریم و شاهد پیروزی بزرگ ملت ایران در یک هماوردی بزرگ سیاسی خواهیم بود.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات استقبال داوطلبان بی‌نظیر بود، ادامه داد: در مرحله نخست ۱۸۵ نفر پیش ثبت‌نام کردند که ۱۰۱ نفر ثبت‌نام آنها قطعی شد و از این تعداد ۷۰ نفر تایید صلاحیت شدند که تعداد تایید صلاحیت‌ها نسبت به دوره قبل بی‌سابقه است.

وی بیان کرد: در این دوره از انتخابات از گرایش‌ها و ذائقه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور دارند و انتخابات ملایر به معنای واقعی رقابتی بود و هیچ جریانی و گروهی در شهرستان نبود که نتواند داوطلب خود را انتخاب کند و طیف‌ها و جریان‌های سیاسی داوطلبانی را در میدان داشتند.

اسماعیلی به رشد بیش از ۲۰۰ درصدی افزایش داوطلبان مجلس شورای اسلامی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: تا آخرین روز و مهلت اعلام انصراف‌ها و تغییر حوزه انتخابیه، آخرین آمار ثبت شده در سامانه جامع انتخابات ۵۵ نفر در میدان رقابتی این شهرستان حاضر هستند که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و پنج نفر زن است.

وی تاکید کرد: انتخابات ملایر با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهر در کنار سه شهر دیگر کشور، به صورت تمام الکترونیک است و بنابر رزمایش‌های مختلف و بازرسی حضوری معاون فناوری وزارت کشور و معاون فناوری شورای نگهبان آمادگی ملایر را بی‌نظیر و قابل تحسین بود.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان ملایر گفت: در دوره‌های قبل تعداد شعبه‌های اخذ رای در حوزه انتخابیه این شهرستان ۱۹۹ شعبه بود که طبق بررسی‌های انجام شده، برخی از نقاط پرجمعیت را شناسایی کردیم که در یازده دوره قبلی انتخابات ملایر شعبه نداشتند، در صورتی‌که پرجمعیت بودند.

وی یادآور شد: محله‌های پرجمعیتی همچون محله شهید زرینی، مسکن مهر و حواشی بلوار کریم‌خان‌زند که هیچ شعبه‌ای نداشتند، برای نخستین بار شعبه جدید ایجاد کردیم و شعبه سیار را هم در تمامی حوزه‌های انتخابیه ایجاد کردیم تا مردم دسترسی راحتی‌تری به شعبه‌های اخذ رای داشته باشند.

اسماعیلی افزایش تعداد شعبه‌های اخذ رای با افزایش ۱۰ درصدی را یکی از ویژگی‌های متفاوت انتخابات این دوره در شهرستان عنوان کرد و گفت: ۱۹۹ شعبه با ۲۲۰ شعبه رسید که از این تعداد ۱۰۸ شعبه شهری و ۱۱۲ شعبه روستایی است و ۱۴۷ شعبه ثابت و ۷۳ شعبه سیار داریم.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدا ساز و کار انتخابات را بنا نهادیم و با وجود قانون و روش جدید انتخابات، هر کاری و هر نکته‌ای که قابلیت بازبینی داشت، انجام دادیم، افزود: با یک ابتکار عمل و خلاقیت، هر جایی که احساس کردیم یا برآوردها نشان می‌داد روز جمعه حضور جمعیتی از مردم را داریم، به عنوان نقطه هدف شعبه سیار لحاظ کردیم.

فرماندار ویژه ملایر گفت: برای دسترسی هر چه بهتر مردم به شعبه‌های اخذ رای همچون بازار، خوابگاه‌ها، پادگان، زندان، کارخانجات، شهرک‌های صنعتی، بازار روز، پایگاه‌های نماز جمعه و بیمارستان‌ها شعبات اخذ رای سیار را اضافه کردیم و برای حضور شعبه‌های سیار زمان‌بندی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات