رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون از ۲۹۴۲ واحد صنفی در سطح شهرستان توسط بازرسان این اداره بازدید و از این تعداد ۳۰۷ واحد صنفی متخلف شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۵۸۲۲۰۱
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، جواد پشتیبان اظهار کرد: بازرسان این اداره در طول سال به‌صورت مستمر از وضعیت بازار بازرسی کرده و مواردی که منجر به تخلف شده‌اند را شناسایی و به مراجع قانونی معرفی می‌کنند.
وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۷ واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده تخلف آنها به ارزش ۲۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۹۰۰ ریال برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع شده است.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد به اهم تخلفات در حوزه اصناف اشاره کرد و افزود: گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و قاچاق کالا از مهم‌ترین تخلفات در این حوزه است که توسط بازرسان گزارش می‌شود.

 پشتیبان در ادامه اعلام کرد: همچنین در این مدت ۲۰۵ گشت مشترک با بازرسان ادارات بهداشت، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، انتظامی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، راه و شهرسازی، بسیج اصناف، اقتصاد و دارایی انجام شده است.

 وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۳ جلسه کارگروه تنظیم بازار با گذراندن ۶۰ مصوبه و پیگیری در خصوص اجرای دقیق مصوبات و اجرای طرح‌های نظارتی نوروز، ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس در سال ۱۴۰۲ از دیگر برنامه‌های این نهاد در راستای نظارت و بازرسی در بازار است.

رئیس اداره صمت تایباد باتوجه‌به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و هم‌زمانی آن با عید نوروز عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه و سکوی عرضه مستقیم کالاهای شهرستان با همکاری ادارات و نهادهای مرتبط از جمله برنامه‌هایی بوده که از تاریخ ۲۱ بهمن به تعداد ۵۷ غرفه و با متراژ ۱۰۰۰ مترمربع راه‌اندازی شده و کالاهای تنظیم بازار در نمایشگاه به نرخ مصوب توزیع و این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک فعال خواهد بود.

 وی توضیح داد: اجرای طرح فروش فوق‌العاده به اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی ابلاغ شده و واحدهای صنفی متقاضی می‌توانند با مراجعه به اتحادیه‌های مربوطه درخواست خود را ارائه و با هماهنگی و نظارت اتحادیه کالاهای خود را عرضه کنند.

 پشتیبان افزود: هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای گشت‌های مشترک با ادارات مرتبط برای نظارت بر قیمت و کیفیت کالا و خدمات ارائه شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، آمادگی و شیفت همکاران و بازرسان اداره در ایام تعطیلات نوروز برای نظارت بر بازار و رسیدگی به‌موقع شکایات واصله، اجرای طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان با همکاری ادارات مرتبط شهرستان، پیگیری و رصد چرخه تأمین و توزیع کالا برای جلوگیری از کمبود هرگونه کالا در ایام موردنظر، همکاری با ستاد خدمات سفر شهرستان به‌منظور نظارت بر چرخه توزیع کالا و خدمات و اجرای برنامه کشیک برای واحدهای خدماتی و خدمات فنی مانند واحدهای صنفی تعویض روغن و تعمیرگاه اتومبیل در ایام تعطیل از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌شده برای این ایام است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها