خبرهای داغ:
مدیر کل دفتر آموزش فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش : آیین‌نامه حمایت از مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در مرحله کارشناسی هیات دولت است.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۷۲
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مدیر کل دفتر آموزش فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حمایت دولت سیزدهم و رییس جمهور از مقوله مهارت‌آموزی دانش‌آموزان گفت: آیین‌نامه حمایت از مهارت‌آموزی در دوره دوم متوسطه در مرحله کارشناسی توسط هیات دولت قرار دارد.

عباس بیات در حاشیه بازدید از نمایشگاه دست‌سازه‌های هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در بخش‌های هنر، صنعت، خدمات و کشاورزی اهواز بیان کرد: مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و هدایت آنها به سمت هنرستان‌ها و پرورش دانش‌آموزان متخصص، مورد توجه دولت مردمی سیزدهم است.

وی گفت: با تصویب نهایی آیین‌نامه حمایت از مهارت‌آموزی و ارائه آن به هنرستان‌ها قطعا در آینده شاهد ارتقای کیفیت آموزش در این مراکز و تربیت نیرو‌هایی متخصص قدرتمند برای کشور خواهیم بود.

بیات اظهار کرد: توسعه مهارت‌آموزی و تربیت نیرو‌های متخصص به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند و با تزریق نیرو‌های متخصص به بخش تولید کشور شاهد پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر این حوزه در کشور خواهد بود.

مدیر کل دفتر آموزش فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خوزستان طی ۲ سال اخیر جهش خوبی را در گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی کسب کرده است ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه باید بیش از ۷۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی به سمت مهارت‌آموزی هدایت شوند.

وی گفت: هفت هزار و ۳۰۰ هنرستان در کشور وجود دارد که در بخش‌های صنعت، خدمات کشاورزی و هنر رشته‌های مختلفی را آموزش می‌دهند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان نیز در این بازدید توضیح داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی دانش‌آموزان با دستاورد‌های حوزه فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مختلف مهارتی و هنری است.

عبدالله حبیبی اظهار کرد: باید از روش‌های مختلف برای ترغیب دانش‌آموزان برای تحصیل در هنرستان‌ها و کسب مهارت به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در استان استفاده کرد.

وی گفت: آموزش و پرورش استان تلاش دارد تا ظرفیت‌ها و کارآمدی هنرستان‌ها بیش از پیش تبیین شود و بر اساس برنامه توسعه هفتم ۱۰۵ هزار دانش‌آموز استان باید جذب هنرستان‌ها شوند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خاطر نشان کرد: خوزستان در توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها رتبه نخست کشو را کسب کرده است.

امروز یکشنبه نمایشگاه دست‌سازه‌های هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در بخش‌های هنر، صنعت، خدمات و کشاورزی شهرستان اهواز در محل مرکز رشد مهارت این شهرستان گشایش یافت.

۴۵۰ هنرستان در خوزستان وجود دارد که بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان طی ۲ سال اخیر جذب دانش‌آموز در هنرستان‌های استان ۴۳ درصد رشد یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار