خبرهای داغ:
رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهرماه ۱۴۰۳ در ۲۰ درصد مدارس کشور اجرا شده است و طی سه سال در تمام مدرسه‌ها پیاده سازی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۳۸۰۲
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، علی محبی روز دوشنبه در پیام تصویری به نخستین رویداد ملی ایده‌های تحول آفرین در آموزش و پرورش در سالن شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد اسلامی دزفول با اشاره به تاخیر ۱۲ ساله در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پروش افزود: براساس مطالعه انجام شده نداشتن نقشه راه و برنامه جامع، مهمترین دلیل اجرای نشدن این سند مهم طی سال‌های گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی سه سال در تمام مدارس کشور اجرایی می‌شود، ادامه داد: گام نخست اجرای سند تحول بنیادین در ۲۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس خاص و غیردولتی از مهرماه سال ۱۴۰۳ با تمرکز بر مدارس محروم و کم برخوردار اجرا می‌شود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش اراده کرده است تا تعالی مدارس دولتی در کشور محقق شود، ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پروش می‌تواند موجب تحول واقعی در نظام تعلیم وتربیت کشور ایجاد کند.

وی افزود: تدوین نقشه راه اجرایی سند تحول بنیادین به پژوهشگاه آموزش و پرورش محول شد و با کار علمی سنگین و پرحجم سرانجام این نقشه راه که در آن تمام فرآیند اجرای سند و وظیفه تمام ارکان نظام تعلیم و تربیت به طور شفاف تعیین شده است، نهایی شد.

عزم دولت سیزدهم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: نقشه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۲ سطح ستادی و مدرسه ای توسط شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است که با تصویب نهایی، اجرای آن به زودی در کشور ابلاغ و آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عزم وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اجرای سند تحول بنیادین است، افزود: نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح مدرسه در چند گام از جمله تدوین الگوی مدرسه تراز سند تحول تدوین شده است.

محبی با اشاره به تدوین ارکان پنجگانه مدرسه تراز سند تحول بنیادین اظهارکرد: تکیه نقشه راه اجرایی سند تحول بنیادین بر مدرسه متمرکز است چرا که تحول اساسی در آموزش و پررش در گرو تحول در مدرسه است.

وی با بیان اینکه ۵۰ مولفه و ۷۰ شاخص دقیق برای سنجش مدرسه تراز در نقشه راه سند تحول تدوین شده است، افزود: با توجه به اینکه هر مدرسه دارای شرایط خاص خود است به همین دلیل نخستین گام در رسیدن به مدرسه تراز سند تحول بنیادین، توصیف وضع موجود همه مدارس کشور و تدوین نقشه راه رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب است.

 این همایش در ۱۸ محور از جمله ایده‌های تحول آفرین در آموزش مجازی، شیوه‌های نوین تدریس و نقش سند تحول بنیادین آموززش و پرورش در ایده‌های تحول آفرین برگزار شد.

بیش از ۳۵۰ نفر از اساتید،‌ معلمان و فرهنگیان از استان‌های مختلف کشور در این همایش شرکت کردند که ۲۶۰ مقاله به دبیرخانه علمی این همایش ارسال و در نهایت ۲۱۰ مقاله به صورت پوستر و سخنرانی پذیرفته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها