خبرهای داغ:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب در کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان؛ نام خوزستان در کتاب مقاومت بزرگ ملت ایران، نامی ممتاز و بدون جایگزین و شاید تکرار ناپذیر است.خوزستان سرزمینی است که در آن منطق مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن مشق شد و سیاست‌های استکبار دفن شد.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۸۴
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

خوزستان در کتاب مقاومت بزرگ ملت ایران، نامی ممتاز و تکرار ناپذیر

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب در آیین اختتامیه اجلاسیه  کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان، با اشاره به نقش ممتاز و تعیین کننده خوزستان در آفرینش احساس و ادراک یک مقاومت بی انتها، اظهار کرد: هر سرزمینی و شکوه هر دیاری به تاریخ و رویدادهای آن و به شخصیت‌ها و قهرمانان آن شناخته میشود؛ هویت هر جامعه و قومی به ستارگان درخشانی است که سپهر افتخارات آن سرزمین را نورانی میکند و به وقایع تاثیرگذاری است که تاریخ را شکل می‌دهد از این منظر خوزستان سرزمینی بسیار غنی، زیبا و باشکوه است.

وی افزود: نام خوزستان در کتاب مقاومت بزرگ ملت ایران، نامی ممتاز و بدون جایگزین و شاید تکرار ناپذیر است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با عوامل برگزاری کنگره ۲۴ شهید خوزستان اضافه کرد: سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای توصیف کاملی بود از خصوصیات درخشان و برجسته خوزستان و از نقش ممتاز و تعیین کننده این سرزمین در آفرینش احساس و ادراک و فهم یک مقاومت بی انتها که از شهیدان بزرگ‌ این سرزمین و از حماسه‌های این دیار بسیار زیبا فرمودند. 

سلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم از قهرمانان این استان که در حماسه دفاع مقدس اسطوره‌های جاودان شدند ده‌ها هزار شهید را باید شمارش کرد اما سرداران و امیران شهید که در آسمان و نزد آسمانیان شناخته‌تر از اهل زمین هستند می‌توان به سرداران شهید جهان آرا، هاشمی، علم الهدی، دقایقی، فرجوانی، رمضانی، نعیمیان، جعفرزاده،‌ مالکی، درویش، سواگر و کوسه‌چی اشاره کرد. این نام‌ها بخشی کوچک از جغرافیایی عظیم هستند.

وی با اشاره به رشادت شهدای مدافع حرم، بیان کرد: خوزستان تقریبا بیشترین شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرد. مردانی که برای رضای خدا و اهل بیت کیلومترها دور از وطن در مقابل دشمنان اسلام تحت فرماندهی فرمانده فراموش نشدنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صف آرایی کردند و نشان دادند جهاد در افق دید مردان این سرزمین ارض الله واسعه الهی است. 

حسین سلامی اظهار کرد: خوزستان را به رویدادهای بزرگش و به استقامت در برابر استعمار انگلیس و شکستن هیمنه امپراتوری آن، عملیات‌های طریق القدس، رمضان، فتح المبین، والفجرها می‌شناسیم.

وی ادامه داد: خوزستان نه یک جغرافیا بلکه یک تاریخ است و نه یک تاریخ متوقف در زمان بلکه یک تاریخ و حقیقت جاری در متن زمان است. در خوزستان منطق ایستادگی در مقابل دشمن مشق شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خوزستان را به رویدادهای بزرگش میشناسیم؛ به مقاومت دربرابر استعمار انگلیس و عملیات‌های بزرگ در هشت سال دفاع مقدس؛

خوزستان نه یک جغرافیا که یک تاریخ جاری و یک حقیقت جاری در متن زمان است.

 

وی با بیان اینکه خوزستان دانشگاه استقامت ملت ایران بود، افزود: خوزستان سرزمینی است که در آن منطق مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن مشق شد و سیاست‌های استکبار دفن شد.

سلامی افزود: این خوزستان است که این مفاهیم را به زییایی در صفحات زرین مقاومت ایران توصیف می‌کند؛ آیا اگر عاشورای ۶۱ هجری نبود چقدر فلسفه دفاع کم فروغ می‌شد و این سرزمین امتداد سرزمین کربلا است.

 

وی ادامه داد: خوزستان و جنگ اعتماد به نفس مردم ما را ارتفاعی عظیم بخشید و هرآنچه دشمن میتوانست مارا با آن مرعوب کند، خداوند ما را در آن میدان قرار داد تا هیچ دشمنی نتواند ملت ایران را به عقب براند و آن را به تسلیم وادار کند.

حسین سلامی بیان کرد: اینجا دروازه‌ای به روی بهشت است و این خوزستان پایه‌گذار زیربنای مقاومت ما در نبردهای بعدی شد؛ خوزستان به ما آموخت در برابر دشمنان و شایعات و تردیدها و جنگ‌های روانی بایستیم.

وی در پایان با بیان اینکه خوزستان بی انتهاست گفت: مردم این سرزمین جنگ را از زندگی جدا نکردند و در جنگ زندگی خود را ادامه دادند. مردم این سرزمین به رزمندگان روحیه معنوی دادند. روحیه و منش خوزستانی‌ها قابل تقدیر و ستایش است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها