خبرهای داغ:
مراسم اختتامیه جشنواره ملی دانش آموزی آئین های سنتی امامت و مهدویت از سری برنامه های سومین جشنواره امامت و مهدویت با حضور مسئولین امور مدارس و دانشگاه ها برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۳۰۲۸
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ این مراسم با حضور دکتر نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه ، آقای دکتر افروس ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان،دکتر دلاور اسمعیل وندی معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، برخی از معاونین امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، مدیران و معاونین مدارس سما و جمعی از دانش آموزان مدارس سما استان خوزستان در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز  برگزار شد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: پس از برگزاری دو دوره از جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های دانشجویی و اساتید، نظر به تعداد بالغ بر 155 هزار دانش آموز و 825 مدرسه و مجتمع آموزشی در دانشگاه، مقرر شد در سومین دوره از این جشنواره، از ظرفیت بخش دانش آموزی نیز در این راستا بهره برده شود. بر این اساس در سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت، تعداد 6 قرارگاه دانش آموزی در 6 استان با ۶ برنامه موضوعی در دستور کار جشنواره قرار گرفت و مراکز این استان‌ها در حوزه مدارس سما متولی اجرای بخشی از جشنواره امامت و مهدویت شدند.

علی افروس نیز با ارائه گزارشی از جشنواره امامت و مهدویت در استان، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ مهدویت و امامت عنوان و تصریح کرد اعتقاد به ظهور منجی و مصلح در همه ادیان و مذاهب وجود دارد و توجه و پرداختن به این مضامین از ویژگی‌های یک دانشگاه نسل چهار است.  وی اضافه کرد در همین راستا در استان خوزستان جشنواره دانش آموزی ویژه مدارس سما با عنوان آیین‌های سنتی مهدوی و با محورهای جشن‌های سنتی، چاووشی خوانی حماسی و تزئینات و غرفه آرایی با موضوع امام مهدی (عج) و ائمه اطهار (ع) با توجه به زیست بوم هر شهر برگزار شد.

گفتنی است در این جشنواره، قریب به 800 اثر از 18 استان کشور در محورهای جشنواره  در دو مرحله مورد داوری قرار گرفته و نهایتا  34 اثر دانش آموزی و در بخش غرفه ها نیز 3 استان به عنوان غرفه برتر به صورت حضوری برتر و 3 استان هم به عنوان غرفه های غیرحضوری برتر شناخته شدند.

در انتهای مراسم از دانش آموزان و استان های منتخب با اهدای جایزه و لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد

ارسال نظرات
پر بیننده ها