خبرهای داغ:
شاهرود_۷۱ مؤسسۀ ایرانی بر پایۀ گزارش سال ۲۰۲۳ نظام «رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایۀ عملکرد علمی» در میان موسسات برتر جهان قرار و دانشگاه صنعتی شاهرود با کسب رتبه ملی ۳۰ و جهانی ۱۲۸۰ درلیست حضور یافت.
کد خبر: ۹۵۷۲۹۹۶
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

درخشش دانشگاه صنعتی شاهرود در جمع ۷۱ مؤسسۀ ایرانی حاضر در برترین مؤسسه‌های جهانبه گزارش خبرگزاری بسیج، ۷۱ مؤسسۀ ایرانی بر پایۀ گزارش سال ۲۰۲۳ میلادی نظام «رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایۀ عملکرد علمی» یا «یورَپ» در میان ۳۰۰۰ مؤسسۀ برتر جهان قرار گرفتند و دانشگاه صنعتی شاهرود با کسب رتبه ملی ۳۰ و رتبه جهانی ۱۲۸۰ در این لیست حضور یافت.
یورَپ از نظام‌های رتبه‌بندی جهانی است که مؤسسه‌های جهان‌تراز را شناسایی و جایگاه آن‌ها را در برابر یک‌دیگر ارزیابی می‌کند. شمار مقاله‌ها، شمار استنادها، شمار کل انتشارات، بهره‌وری علمی، تأثیر پژوهشی، و همکاری جهانی؛ شش سنجۀ کلیدی نظام «یورپ» برای ارزیابی مؤسسه‌های آموزش عالی هستند.
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با ساخت و بروزرسانی ابزار‌هایی حرفه‌ای برای ارزیابی و سنجش علم، فناوری، و نوآوری کشور می‌کوشد تا در زمینه‌های در پیوند با مأموریت‌هایش به سیاست‌گذاران برای برنامه‌ریزی‌های درست و کارآمد یاری رساند. این گزارش نیز از انتشارات سامانه جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما) است که به پایش و گزارشِ پیرامونِ ۹۰ شاخص گوناگون از ۵۵ نهاد جهانی در حوزه‌های علم، فناوری، و نوآوری می‌پردازد و در نشانی NEMA.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان است.
به گزارش بسیج، «دانشگاه صنعتی خاورمیانه» در ترکیه این نظام رتبه‌بندی را مدیریت و روزآمد می‌کند. در ویرایش ۲۰۲۳ «یورَپ»، دانشگاه تهران با رتبة ۲۳۱ جهانی در جایگاه نخست ملی جای گرفته است. دانشگاه‌های «علوم پزشکی گلستان»، «هرمزگان»، «تخصصی فناوری‌های نوین آمل»، «ولیعصر رفسنجان»، «ایلام»، «صنعت نفت»، و «علوم و فنون مازندران» در ویرایش ۲۰۲۲ این نظام رتبه‌بندی نبودند و به تازگی در ویرایش ۲۰۲۳ در میان برترین‌های جهان جای گرفته‌اند. در ویرایش پیشین این نظام، ۶۴ مؤسسة ایرانی در میان برترین‌های جهان جای گرفته بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار