امام جمعه موقت تهران گفت: شرکت در انتخابات پیش‌رو و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی با انتخاب نیروهای صالح باید مدال افتخاری برای این مردم باشد و مشارکت راهی برای برون رفت از تنگناهاست.
کد خبر: ۹۵۷۱۷۵۴
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از قوچان، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد شب گذشته در آیین گرامیداشت ٣٠ دی سالروز قیام مردم قوچان علیه رژیم ستمشاهی در سال ۵٧ و شهادت شهیدان کریمی و غلامیان در مسجد جامع این شهرستان اظهار کرد: انسان از ظرفیتی برخوردار بوده که می‌تواند در مقامی قرار بگیرد تا ملائکه الهی و مقرب خدای متعال بر آن فرود آیند و گفت‌وگو کنند.

وی با بیان اینکه انسان می‌تواند به‌گونه‌ای زندگی کند که مخاطب ملائکه شده و به این مقام دست پیدا کند، افزود: البته در مقابل هم انسان می‌تواند به‌گونه‌ای زندگی کرده که سقوط کند و شیاطین اولیا و دوستان وی شود.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: شخصیتی همچون آقانجفی قوچانی در طراز یک عالم ربانی تحت ولایت خدای متعال قرار گرفت و به مقام رفیع بندگی و تقوا و قرب به خداوند تبارک و تعالی نائل شده است و از این دست علما و شخصیت‌های فرزانه که به این جایگاه رفیع دست پیدا کرده‌اند، بسیار وجود دارد.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر این موضوع که وقتی انسان خدای متعال و اولیای الهی را فراموش کند در حقیقت جایگاه انسانی خود را از بین می‌برد، گفت: این انسان تحت مدیریت شهوت و... به‌عنوان حیوان زندگی می‌کند و به معنای واقعی کلمه سقوط کرده است.

وی با اشاره به اینکه مگر غیر از «بسم الله الرحمن الرحیم» چیز دیگری می‌توانست این انقلاب را بر یک رژیم قدرتمند که تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ قرار داشت، پیروز کند، ادامه داد: امروز در غزه هم قبل اینکه دنیا مردم فلسطین را ببینند اسلام را می‌بینند و قدرت خدای متعالی که این ملت را مقابل هجوم وحشیانه و سکوت جهانی مقاوم نگه داشته است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: هیچ تحلیل‌گر نظامی و سیاسی در دنیا وجود ندارد که مسائل منطقه و دنیای اسلام را از ایران گرفته تا یمن، عراق، فلسطین، سوریه و... رصد کند و به این واقعیت اذعان نداشته باشد که یک قدرت بی‌نهایت و ماورای طبیعت در این قضایا وجود دارد.

ابوترابی‌فرد با بیان این مطلب که دشمنان تمام توان خود را به کار گرفتند تا نقشه خاورمیانه به نفع صهیونیست تغییر کند و جریانی برای رویارویی با جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد، گفت: لشکرکشی جهانی به افغانستان و عراق مقدمه‌ای بر این موضوع بود اما به نفع ملت عراق، سوریه، فلسطین، یمن و افغانستان همه چیز تغییر کرد و این همان اراده خداست.

وی یادآور شد: تمام شعار امام خمینی(ره) «ربناالله» بود و امروز شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی، سربازان شایسته این نظام همچون شهید سلیمانی، سید حسن نصرالله، دبیرکل انصار الله یمن و فرماندهان مقتدر غزه و فلسطین همین «ربناالله» است تا انسان تحت مدیریت خدا قرار بگیرد.

امام جمعه موقت تهران ایستادگی و مقاومت در مسیر بندگی خدا را رمز سعادت دانست و خاطرنشان کرد: بدون صبر هیچ انسانی نمی‌تواند در دنیا به موقعیتی دست پیدا کند حتی در راه باطل و استکبار ٧٠ سال مقابل مسلمانان ایستاد تا منافع خود را در دنیا تأمین کند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه موفقیت‌ها مرهون استقامت بوده و دنیای استکبار در اندیشه، برنامه و فکرش صبر دارد تا قدرت خود را حفظ کند، تصریح کرد: باید در صراط مستقیم قدم برداشته شود تا آهسته در تنگناها پیروز شویم و نیازمند صبر و پایداری هستیم.

وی با بیان اینکه تمام دغدغه مقام معظم رهبری حرکت ملت ایران در صراط مستقیم و ثابت قدم بودن در این مسیر است، گفت: شرکت در انتخابات پیش‌رو و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی با انتخاب نیروهای صالح باید مدال افتخاری برای این مردم باشد و مشارکت راهی برای برون رفت از تنگناهاست.

امام جمعه موقت تهران مستحکم کردن روابط اجتماعی و نهاد خانواده را ضروری برشمرد و بیان کرد: امروز اروپا با تهدید فروپاشی نظام خانواده روبرو بوده و عدم استحکام در نظام خانواده موجب فروپاشی نظام اجتماعی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها