تبریز- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های ذفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره بهحضور مردم آذربایجان شرقی در تشییع شهدای گمنام در آذرماه، اظهارداشت: مردم در تشییع شهدا سنگ تمام گذاشتند.
کد خبر: ۹۵۷۰۸۵۳
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دریادار رضا عباسی در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: استقبال دانشجویان از شهدای گمنام در دانشگاه هنر تبریز و دانشگاه مراغه و حضور مردم در محلات مختلف در استقبال و وداع با شهدا نشانه پایبندی مردم به شهدا و نظام است.

مردم در تشییع شهدا سنگ تمام گذاشتند/ تکمیل باغ موزه همت همگانی می طلبد

وی در ادامه به عملکرد یک ساله بنیاد حفظ آثار استان اشاره و اظهار کرد: در تهران نمایشگاهی در این راستا دایر شده بود که متفاوت تر از گذشته بود و دستاوردهای دیجیتال در آن در معرض نمایش قرار گرفت.

دریادار عباسی به استفاده از این تکنولوژی برای نشر ارزش ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تاکید و بیان کرد:

آذربایجان شرقی در این حوزه جزو پنج استان اول بوده و جزو غرفه هایی بود که مسئولان ستاد کل از آن بازدید کردند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه دستاوردها آنچه به نمایش گذاشته شد دو اثر در حوزه هوش مصنوعی بود که یکی نرم افزار هوش مصنوعی برای استفاده از ابزار و آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس و رزمندگان و دیگری استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت عکس های دوران دفاع مقدس که دچار آسیب و ... شده است.

دریادار عباسی همچنین به عینک دیجیتال برای بازدید سه بعدی از موزه دفاع مقدس است و کاربر به آسانی می تواند با استفاده از این تکنولوژی از فضاهای مختلف موزه می تواند بازدید کند که در این نمایشگاه به نمایش درآمد.

وی اضافه کرد: در موضوع اجرایی کردن فرمان رهبر انقلاب در خصوص نهضت ۱۰۰ برابری کردن فعالیت ها آذربایجان شرقی رتبه دوم، در خصوص جشنواره فانوس رتبه نخست، در خصوص موزه در دو حوزه عمرانی و محتوایی رتبه نخست، در بحث پیشکسوتان نیز که امسال با عنوان تجلیل از همسران بود آذربایجان شرقی رتبه نخست، در خصوص یادواره ها و مراسم های دیگر از نظر تعداد و حضور مردم رتبه نخست و در حوزه خبرگزاری و تبلیغات در کشور رتبه سوم را از آن خود کرد.

دریادار عباسی در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ دفاع مقدس و ترویج آن در جامعه، تدریس دو واحد درسی معارف دفاع مقدس در سطح دانشگاه ها را مهم دانست و گفت: الزام آور کردن آن طرح مهمی بود که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و به همه دانشگاه ها ابلاغ شده و همه دانشجویان موظف به گذراندن این واحدهاست.

وی افزود: درس دفاعی دانش آموزان در مدارس نیز مقرر شده با وزیر آموزش و پرورش این مسأله بررسی و در این خصوص تمهیداتی صورت گیرد تا به صورت سلیقه ای در این خصوص برخورد نشود.

دریادار عباسی در بخش دیگر سخنان خود به کلنگ زنی باغ موزه دفاع مقدس استان در سال ۷۴ اشاره و اظهارداشت: همه اعتباراتی که برای این موزه تعلق می گیرد استانی است و متاسفانه قطره چکانی و با این هزینه های تدریجی و ... نمی توان آن را به این زودی تکمیل کرد.

مدیذرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه تکمیل باغ موزه همت همگانی می طلبد یادآور شد: در جلسه فرهنگ عمومی چه چیزی بالاتر از فرهنگ دفاع مقدس استان وجود دارد، چرا  از معرفی شهید و سردار و رزمنده شهر و استان خود عاجز ماندیم.

دریادار عباسی تاکید کرد: دفاع مقدس صحنه به صحنه اش فرهنگ است و اهالی رسانه باید در این راستا از همه مسئولان مطالبه کنند و باغ موزه، باغ موزه نمی شود مگر اینکه همه باید پای کار بیایند و این موزه با تزریق قطره چکانی موزه دفاع مقدس تا ۱۰ سال آینده آماده نمی شود.

مردم در تشییع شهدا سنگ تمام گذاشتند/ تکمیل باغ موزه همت همگانی می طلبد

مردم در تشییع شهدا سنگ تمام گذاشتند/ تکمیل باغ موزه همت همگانی می طلبد

مردم در تشییع شهدا سنگ تمام گذاشتند/ تکمیل باغ موزه همت همگانی می طلبد

 پس از نشست خبری دریادار عباسی قسمت های مختلف باغ موزه دفاع مقدس را برای خبرنگاران تشریح کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار