مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی:

روابط عمومی کارآمد، گره گشا و امیدآفرین است

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومی کارآمد با تصمیم های کلیدی و تخصصی، تصویر مثبتی از دستگاه اجرایی ایجاد و از مخاطرات احتمالی و بحران‌های گوناگون حفظ می‌کند.
کد خبر: ۹۵۹۹۱۶۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۷

به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر فاطمه زارعان در سفر یک روزه به تبریز که به مناسبت هفته روابط عمومی انجام شد در جمع روابط عمومی های بخش کشاورزی با بیان اینکه آینده‌نگری و آینده سازی ارتباطی، مأموریت اصلی روابط عمومی در سازمان است گفت: روابط عمومی در استانداردهای مطلوب سازمانی، آینده‌پژوه، برنامه مدار، مسئله محور، تصویرساز، سازنده، بالنده، انسجام بخش، مردم مدار و متحول کننده است لذا مدیران ارشد باید به روابط عمومی‌ها به چشم مدیران آینده‌ساز و گره‌گشا نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه باید روابط عمومی‌ها را جدی بگیرند، عنوان کرد: روابط عمومی پیشرفته، مدیریت و مهندسی ارتباطات هوشمند برای اقناع، اعتماد، نفوذ در جامعه، گسترش شبکه ارتباطی و افزایش سرمایه اجتماعی در سازمان است.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی روابط عمومی را تخصصی، یک سیستم یکپارچه و منسجم ارتباطی دانست و اضافه کرد: روابط عمومی قادر به مسئله شناسی ارتباطی و ترسیم نقشه ذینفعان است و با تحلیل و ترسیم نقشه راه، گام‌های مؤثری برای برنامه‌ریزی و مشاوره ارتباطی به مدیران ارشد برداشته و نظام ارتباطات سازمان را مدیریت می‌کند.

زارعان با تأکید بر اینکه روابط عمومی‌های هوشمند باید تخصصی عمل کنند، بیان کرد: روابط عمومی‌ها قادر به حل‌وفصل دغدغه‌ها و مسائل ارتباطی سازمانی هستند، هوشمندی روابط عمومی‌ها در فراوانی اقدامات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی نیست، روابط عمومی‌ها باید منش اطلاع‌رسانی یک سویه و پلاکارد چسبانی‌های کلیشه‌ای را رها کنند و به روش‌شناسی مدیریت گذر از دغدغه‌ها و مسائل ارتباطی سازمان روی آورند، روابط عمومی تخصصی یعنی خوب شناساندن کارهای خوب سازمان به مردم و ارتباط با مردم، دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن است.

وی با اشاره به اینکه مدیران روابط عمومی باید مراقب دام های ارتباطی در روابط عمومی ها باشند، گفت: ظهور تکنولوژی های مدرن ارتباطی همراه با محتوای بی‌کیفیت به عنوان دو دام جدی در روابط عمومی‌ها قلمداد می‌شوند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: پیام‌های تکراری، محتواهای بی‌ربط و اغلب طولانی و ارتباطات بدون استراتژی مشخص نوعی از روابط عمومی بی‌کیفیت هستند که باید مدیران در دنیای مدرن به صورتی هوشمندانه از آن پرهیز کنند و برای تأثیرگذاری بیشتر بر افکار عمومی به اجتماعی سازی خبر روی آورند.

 زارعان در پایان سخنان خود گفت: در بخش کشاورزی نیز به این نکته توجه کنیم که مهم‌ترین عامل اثرگذار در این بخش، علاوه بر اقلیم و شرایط محیطی، عامل انسانی است به همین دلیل آگاه کردن جامعه و تنویر افکار عمومی در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است. روابط عمومی وظیفه بسیار سنگینی در حوزه منابع پایه که بستر تولید هستند دارد، لذا در این خصوص بایستی از ابزارها و فناوری‌های نوین ارتباطی و تولید هنرمندانه تولیدات متنوع چندرسانه‌ای و بهره‌گیری از پتانسیل نهادهای مردمی در آگاه‌سازی و جلب مشارکت مردم برای جهش تولید و لزوم اقناع جامعه به حفظ و بهره‌برداری مطلوب از منبع خدادادی آب‌وخاک حداکثر بهره‌برداری را کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار