خبرهای داغ:
کارشناس مسائل در نشست بصیرتی بر اهمیت شناخت جنگ نرم، راهکارها و پیامدهای مقابله با آن در جهت روشنگری و بصیرت افزایی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۶۸۵۸۵
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با دهه بصیرت و مقاومت مراسم یادبود شهیدان قاسم سلیمانی و سیدرضی موسوی چاشمی به همراه نشست بصیرتی در پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سرخه با حضور کوکب عارفی نیا به عنوان کارشناس مسائل سیاسی برگزار شد.

 در این نشست عارفی نیا با اشاره به جنگ نرم دشمن اظهار کرد: جنگ نرم به هرگونه اقدام روانی و تبلیغاتی گفته می شود که هدف آن جامعه یا گروه و تفاوت آن با جنگ سخت، عدم درگیری و استفاده از سلاح های نظامی است.

او با اشاره به پیامدهای جنگ نرم افزود: جنگ نرم سست کردن مقاومت ملی، ازبین بردن وحدت و انسجام، برهم زدن آرامش روانی جامعه، ایجاد دو قطبی های کاذب وعمیق کردن برخی شکاف های سطحی  و جزئی و تقویت گرایش ها به خارج از مرز را به دنبال دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: تغییر سبک زندگی از شیوه بومی، سنتی و اسلامی به لوکس گرایی و مصرف گرایی، تغییر نگاه طهارتی مردم به برداشت صرفا بهداشتی و ترویج بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف و اطرافیان از دیگر پیامدهای آن است.

عارفی نیا با بیان راهکارهای مقابله با جنگ نرم گفت: تکیه به خداوند و رعایت تقوا و تعبد، بصیرت افزایی، نیکوکاری، تقویت همبستگی، خدمت به مردم، شایسته گزینی، مبارزه با فساد، صداقت مردم، حضور در مراسم، تقویت روحیه ایثار، تقویت امید جامعه، باور به نقش جوانان و توجه جدی به پرورش کودکان و دانش آموزان از جمله راه های موثر است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار