خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با تاکید بر ارائه خدمات مهم این پارک در سطح کشور، بر حمایت از کارخانجات و شرکت‌های تولیدی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۶۵۶۹۶
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

گردش مالی ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان/فعالیت ۲۰ شرکت تولید محتوابه گزارش خبرنگار بسیج، محسن نظری در نشست خبری برگزاری رویداد بزرگ ملی حل نیاز‌های فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود با اشاره به اینکه ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور فعال است که پنج پارک طبق ارزیابی وزارت علوم سطح یک هستند که یکی از آن‌ها پارک استان سمنان است، افزود: این ارزیابی با توجه به تعداد شرکت‌های دانش بنیان و زیرساخت و توزیع شهرستانی مناسب در پارک و شاخص‌های بسیاری است انجام شده است.
او با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان در سراسر استان، گفت: از این تعداد قریب به ۱۳۰ شرکت دارای مجوز دانش بنیان و خلاق هستند.
فعالیت ۴۰۸۰ نیرو در بیش از ۴۰۰ شرکت دانش بنیان
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان تاکید کرد: تنها مبادی ارائه و دادن ارزیابی مجوز دانش بنیان شرکت‌های فناوری در استان سمنان پارک علم و فناوری استان است که ابلاغ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است و فرصت خوبی است که خودمان شرکت‌های دانش بنیان را ارزیابی کنیم.
او به فعالیت ۴۰۸۰ نفر نیروی انسانی در شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه در سراسر استان اشاره کرد و افزود: گردش مالی این شرکت‌ها در آخرین اظهار نامه شرکت‌ها به شکل رسمی، ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که جزو سه پارک اول کشور در گردش مالی، فروش و ایجاد رونق اقتصادی هستیم.
ایجاد بزرگترین مجموعه هوش مصنوعی کشور
او از افتتاح بزرگترین مجموعه پردیس هوش مصنوعی کشور در این پارک با زیرساخت‌های لازم در این پارک خبر داد و گفت: تنها مبادی اعطای مجوز خلاق در حوزه گردشگری و صنایع دستی و تولید محتوا این پارک است و توزیع شهرستانی مناسب پارک علم و فناوری در استان داریم.
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه داد: در گرمسار مرکز تملیکی داریم و ۲۰ شرکت دانش بنیان دارای مجوز فعال هستند و در سمنان و شهمیرزاد مراکز تملیکی داریم و ۳۰ شرکت دانش بنیان فعال هستند و در دامغان مرکز تملیکی داریم و در شاهرود هم مرکز داریم و بعد از ۲۰ سال مجوز مرکز فناوری و مرکز رشد میامی اخذ و تجهیز شده است و ۷ شرکت هم آغاز فعالیت کرده اند و دنبال ایجاد مرکز در بیارجمند نیز هستیم.
نظری با بیان اینکه این پارک دبیرستاد اقتصاد دانش بنیان استان نیز است، گفت: این پارک بودجه مستقل از سازمان برنامه و بودجه دارد و نهاد ملی است.
فعالیت ۲۰ شرکت دانش بنیان تولید محتوا
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه ۲۰ شرکت تولید محتوا در این پارک مستقر هستند، تصریح کرد: متاسفانه از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود و برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در جهاد تبیین و فرزندآوری و جوانی جمعیت و بسیاری از عرصه‌ها می‌توان از این شرکت‌ها استفاده نمود.
نظری با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۵ درصد در استان تحت پوشش پارک علم و فناوری استان سمنان هستند و حدود ۱۱ شرکت دانش‌بنیان تحت پوشش جای دیگری است، اضافه کرد: حدود ۱۳۰ شرکت دانش بنیان دارای مجوز پارک علم و فناوری استان در شهرک صنعتی مستقر و تولیدی هستند و پارک علم و فناوری استان سمنان حامی تولید استان است.
حل مشکلات معادن زغالسنگ با همکاری شرکتهای دانش بنیان
او با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان این پارک نیاز‌های کشور را در بخش‌های مختلف تامین می‌کند و افتخاری برای کشور هستند، گفت: بعد از حادثه معدن طزره با مدیرعامل این شرکت جلساتی برگزار و پیگیری کردیم که منجر به تولید اولین سیستم هوشمند تردد کارگر به معادن را در حال پیگیری هستیم و فیلتر ماسک معادن زغالسنگ که وارداتی است با یک شرکت دانش بنیان وارد کار شده ایم تا مشکل فیلتر ماسک را حل کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار