خبرهای داغ:
شاهرود_ آیین بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه به همت نهاد امامت جمعه شاهرود و دانشگاه علوم پزشکی با حضور اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۴۴۹۵
|
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیج، آیین بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور اساتید دانشگاه و حوزه علمیه شهرستان در سالن پورسینا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.
در این مراسم که با اجرای برنامه‌های متنوع همراه بود، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در این مراسم با تبریک این روز بر استمرار این جلسات و اکتفا نکردن فقط به این روز تاکید کرد و جمع شدن این دو قشر اثرگذار کنار هم را بسیار مهم دانست.
او با تقدیر از مطالب ارائه شده توسط سه استاد برتر و تلفیق علم و دین، افزود: اصل وحدت جای گفتگو ندارد و اگر وحدت بین انسان‌ها و اقشار مختلف است بین این دو قشر حوزه و دانشگاه آثار بسیار ارزنده دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود ادامه داد: ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه را در اساتید و کتب و دانش‌های تولید شده می‌توان دید که البته به حد آرمانی نرسیده ایم، اما کار شده است.
او به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: نتایج وحدت حوزه و دانشگاه در گام اول انقلاب خوب است، اما در گام دوم انقلاب بهترین ثمره در هفت محور بیانات رهبر انقلاب در بیانیه تجلی پیدا کرده است.
امینی تصریح کرد: این هفته محور را باید از رهبر انقلاب اجابت کنیم و ثمرات مفیدی را می‌تواند داشته باشد و باید حوزه و دانشگاه در این راستا تلاش کنند.
دکتر حسین شیبانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با خیرمقدم به اساتید حوزه و دانشگاه و گرامیداشت این روز و شهید مفتح با تاکید بر اینکه باید سخنان علمی پیوست دینی داشته باشد افزود: دین کامل است، اما علم نه و دانشگاهیان باید برای سخنان خوب خود پیوست دینی را داشته باشند همانطور که دین نیز پیوست علمی دارد.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دانش پژوه عضو پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتر صمد امامقلی زاده استاد دانشگاه صنعتی و پژوهش گر برتر کشور و دکتر مجید محمد حسینی از دانشمندان برتر ۲ درصد جهان از دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه مطالبی در خصوص اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه و پیوند علم و دین پرداختند.
در این مراسم از کتاب‌های این سه پژوهشگر برتر نیز رونمایی و با اهدا لوح تقدیر و هدیه از این سه استاد از طرف امام جمعه شاهرود تجلیل شد و از دکتر حسین شیبانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی نیز تقدیر و از طرف کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود نیز از استاد صمد امامقلی زاده تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار