خبرهای داغ:
دامغان_ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان بیان کرد: دانشگاه نماد استکبارستیزی، مطالبه‌گری و حق‌طلبی به‌ عنوان یکی از اساسی‌ترین جنبش‌هایی است که انقلاب اسلامی را رقم زد.
کد خبر: ۹۵۶۱۶۲۷
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، نعمت الله نعمتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در آیین گرامیداشت روز دانشجو که با حضور مسئولان و دانشجویان در تالار خوارزمی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه نماد استکبارستیزی، مطالبه‌گری و حق‌طلبی به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین جنبش‌هایی است که انقلاب اسلامی را رقم زد و حتما آینده انقلاب و تمدن بزرگ جهانی را نیز رقم خواهد زد.

نعمتی با اشاره به آیه شریفه ۶۲ سوره مبارکه جمعه (وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ) بیان کرد: خداوند متعال در این آیه شریفه به پیامبر راه رستگاری امت را از طریق تزکیه، تعلیم و حکمت می‌آموزد تا به رشد و کمال انسانی دست پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعلیم، تربیت و تزکیه مقدم بر آموزش است، گفت: دانشجویان باید در برنامه‌ کاری خود با تلاوت آیات به تعلیم کتاب و حکمت بپردازند که کلید رشد و تعالی انسان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، جنبش دانشجویی را هوشمند، پرتحرک و روشنگر دانست و تبیین کرد: جنبش دانشجویی همواره به واسطه عجین شدن با ضمیر پاک، فطرت روشن و ذهن فعال دانشجویان از دیگر جنبش‌های اجتماعی متمایز، پیشتاز و پیشرو بوده است.

نعمتی تأکید کرد: زمینه بهره‌مندی دانشجویان از فضای علمی و فرهنگی دانشگاه باید به‌گونه‌ای باشد که بدون دغدغه به مسائل علمی بپردازند تا بتوانند در آینده به انقلاب و مردم خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، ۱۶ آذر روز دانشجو به یاد سه دانشجو مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار