خبرهای داغ:
شاهرود_ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: از افراد بالای ۳۰ سال در شاهرود تعداد۷۲۳ نفر بیمار فشارخون بالا و ۳۷۸ بیمار دیابت از طریق غربالگری در شش ماهه اول امسال شناسایی شدند.
کد خبر: ۹۵۵۲۴۵۲
|
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

شناسایی۷۲۳ بیمار فشار خون بالا و ۳۷۸ بیمار دیابت در شرق استان سمنانبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر صید آبادی گفت: تعداد کل بیماران فشارخون شهرستان‌های شاهرود و میامی ۲۴۷۴۹ نفر و بیماران دیابت ۱۲۵۲۱نفر می‌باشند که با توجه به اینکه بیماری فشار خون و دیابت از جمله بیماری‌های غیر واگیر می‌باشد که پس از شناسایی نیاز به مراقبت‌های مستمر دارند بدین منظور این افراد توسط پزشک و ماهیانه توسط بهورزان و مراقبین سلامت تحت درمان و مراقبت‌های لازم قرار می‌گیرند.
او ادامه داد: بیماری دیابت و فشارخون از جمله بیماری‌های هستند که افراد در ابتدا از ابتلا به آن‌ها آگاهی ندارند در حالی که شناسایی آن با اندازه گیری به موقع توسط دستگاه فشارسنج و آزمایش قند خون به راحتی امکان پذیر است.
معاون بهداشتی دانشگاه درخواست کرد: کلیه افراد بالای ۳۰ سال می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت، خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت از خدمات غربالگری بیماری‌های فشار خون و دیابت استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار