خبرهای داغ:
اسماعیلی گفت: انجمن‌های هنری و فرهنگی بودجه مستقلی برای ارتقای کیفیت تولید محتوا لازم دارند که این بودجه در اختیار اصحاب فرهنگ هنر رسانه و اصحاب قرآنی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۵۵۱۴۸۳
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی استان که در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی در کنار همه‌ی بخش‌های خراسان بزرگ در طول هزاره‌های قبل یکی از کانون‌های علم، فرهنگ و هنر در ایران بزرگ بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز هم در این استان چهره‌های علمی سرشناس، روحانیت معظم، همه بخش‌ها شیعه و سنی و برادران شیعه و اهل سنت ما با آرامش و مهربانی در کنار هم یک جامعه نمونه را ساخته اند افزود: من از ابتکاری که به خرج داده شده و یک هفته فرهنگی را در استان برپا کردند تا مردم و به خصوص جوانان با مفاخر خود آشنا شوند تشکر میکنم.

اسماعیلی در ادامه افزود: فلسفه برگزاری چنین برنامه‌هایی در کنار ایجاد شور و نشاط و شادابی رساندن این پیام به نسل جوان و آینده ساز است که از چه گنجینه‌های بزرگی بهره‌مند هستند و بایستی میراث خوار چه حوزه فرهنگی و تمدنی باشند.

وی اذعان کرد: این روز‌ها یاد و خاطره غزه عزیز ذهن و روح ما را درگیر کرده کودکان، زنان و افراد بی پناهی که توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند و جان و روح ما از دیدن این همه ظلم خسته است و با استناد به آیات قرآن به مردم غزه بشارت صبر و نصرت می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه مطالبات استاندار در جمع مسئولین استان و هنرمندان گرامی مطرح شده اظهار کرد: بایستی بتوانیم این مجتمع فرهنگی، هنری را کار ساختش را آغاز کنیم، سالن آمفی تئاتری که دچار حریق شده را مجددا به چرخه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری برگردانیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌ها در اسرع وقت باید در اختیار مردم و اصحاب فرهنگ و هنر قرار بگیرد افزود: برای کانون‌های فرهنگی هنری، موسسات قرآنی برنامه‌های جامعی داریم و بودجه‌های مستقلی را در اختیار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه قرار خواهیم داد.


جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: این استان دیار علم و ایمان و سرزمین علمای بزرگی همچون آیت‌الله «تهامی»، آیت‌الله «عارفی»، آیت‌الله «آیتی» و آیت‌الله «عبادی» است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی خطه مادران شهیدپرور است که سردارانی همچون شهید «ناصری»، شهید «کاوه»، شهید «رحیمی» و شهید «آهنی» را در دامن خود پرورانده‌اند، بیان داشت: یکی از اصالت‌های این استان وجود بیش از دو هزار مسجد و بیش از یک‌هزار اثر ثبت ملی و ۹ اثر ثبت جهانی است که نشان از قدمت و غنای فرهنگی این منطقه دارد.

استاندار خراسان جنوبی با ابراز امیدواری از سفر دو روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان جنوبی در زمینه حل بخشی از مشکلات زیرساختی حوزه فرهنگ استان، تبیین کرد: خراسان جنوبی، استانی فرهنگی است و انتظار می‌رود پروژه تالار مرکزی شهرستان بیرجند که حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تأمین اعتبار ملی شود تا شاهد افتتاح آن در دولت سیزدهم باشیم.

قناعت خواستار توجه وزیر ارشاد برای تأمین اعتبار و تکمیل پروژه سالن آمفی‌تئاتر علامه فرزان در بیرجند و سالن‌های آمفی تئاتر شهرستان‌های خراسان جنوبی شد و افزود: حمایت از رویداد ملی «ابن حسام خوسفی» از شاعران حماسه‌سرا از دیگر درخواست‌های استان است.

وی خواستار ارتقای رتبه اداره‌کل فرهنگی و ارشاد اسلامی از ۳ به ۲ کشور، حمایت از جذب نیرو برای ادارت فرهنگ و ارشاد، صدور مجوز هنرستان هنر‌های زیبا برای پسرانه و احداث ساختمان برای هنرستان هنر‌های زیبای پسرانه و دخترانه در استان شد.

استاندار خراسان جنوبی مطالبه هنرمندان استان برای استفاده از سالن‌ها و برنامه‌های مهمی فرهنگی پایتخت کشور را مطرح و خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی این ظرفیت را دارد که همایش‌های ملی و بین‌المللی در استان برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار