خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی گفت: تکمیل نمازخانه‌های نیمه‌تمام استان در برنامه‌های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۴۹۸۳۱
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در شورای اقامه نماز استان اظهار کرد: ۱۸۶ فضای آموزشی استان فاقد نمازخانه است که ایجاد و تکمیل آن‌ها حداقل ۳۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد و تکمیل نمازخانه‌های نیمه‌تمام در برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) قرار می‌گیرد تا در بازه زمانی سه یا چهار ساله شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

استاندار با بیان اینکه وظیفه ستاد اقامه نماز، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری درخصوص تکلیف ادارات و دستگاه‌ها در بحث نماز است افزود: یکی از موضوعات مهم، تأثیر حضور امامان جماعت فرهیخته و کاربلد و نیز معلمین، اساتید و مدیران برای اقامه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌هاست.

قناعت با اشاره به اثرگذاری معلمان در جذب و دعوت دانش‌آموزان برای شرکت در اقامه نماز اول وقت، عنوان کرد: امام جماعت کاربلد و حضور معلمان و مدیران در نماز جماعت، شاه بیت تأثیرگذاری در حضور پررنگ بچه‌ها در نماز جماعت است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز برای معلمان و مدیران مدارس با حمایت مالی استانداری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی امامان جماعت مدارس استان، افزود: در این گردهمایی ضمن قدردانی از زحمات امامان جماعت، درخصوص برگزاری نماز جماعت در مدارس مساعدت می‌شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وقایع اخیر غزه اشاره کرد و گفت: شب گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیش‌نویس قطعنامه برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه را با ۱۲۰ رأی موافق به تصویب رساند و این خودش یک پیروزی است که برای اولین‌بار در سازمان ملل قطعنامه‌ای بر علیه اسرائیل تصویب می‌شود.

قناعت با بیان اینکه کشور‌هایی از جمله انگلیس، آلمان، کانادا و استرالیا رأی ممتنع به این قطعنامه دادند، افزود: ایران که مبدع این امر بود رأی مثبت داد و این موفقیتی در عرصه‌های بین المللی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار