خبرهای داغ:
آیت‌الله عبادی گفت: تمام سرنوشت بشر در امامت می باشد که به دو دسته می شود یکی امامت طاغوت و دیگری در امامت الهی خلاصه می شود.
کد خبر: ۹۵۹۷۳۲۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با جمعی از فرماندهان رده‌های سپاه انصارالرضا علیه السلام، گفت: بشر در هر امری پیشوا و پیرو دارد که مسئله امامت از اهمیت بیشتری برخورداراست.

وی با اشاره اینکه انسان در همه امور روزمره و معنوی نیاز به پیشوا دارد، افزود: قرآن کریم پیشوایان را به دو نوع تقسیم کرده است، یک گروه از پیشوایان که لازمه کارشان دعوت جامعه به بدبختی دنیا و آخرت است و پیروی از پیشوایان بد پاداش آن در نهایت آتش جهنم است و گروه دیگر از پیشوایان که خدا آن‌ها را مشخص کرده انسان را براساس دین خدا تربیت می‌کنند و در نهایت خیر دنیا و آخرت را می‌بیند.

امام جمعه بیرجند گفت: تمام سرنوشت بشر در امامت می‌باشد که به دو دسته می‌شود یکی امامت طاغوت و دیگری در امامت الهی خلاصه می‌شود.

آیت الله عبادی تصریح کرد: یک انسان و جامعه متعهد، عاقل وهوشیارباید تمام تلاش خود را روی شناخت پیشوایش بکند و لذا اینجاست که با مشخص شدن مسئله امامت هدف انسان مشخص می‌شود که به کدام سمت می‌رود.

وی افزود: بشر یک مسئله دارد و آن مسئله امامت است که مشخص بشود به کجا می‌رود و دنباله رو چه کسی است و آن چیزی که همه سرنوشت‌ها را رقم می‌زند مگرمی‌شود در دین جایگاهی نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه ۱۲۴ سوره بقره، افزود: امامت بالاترین جایگاه در دین را دارد و از رسالت اهمیتش بیشتر است و پیامبران و امامان معصوم بر اساس شایستگی‌هایی که داشتند به این مقام رسیده‌اند نه بر اساس وراثت.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه همه مردم جهان خوب هستند و هر آدم خوبی برادر ماست اظهار داشت: ظالم در دین جایگاهی ندارد، و اینکه می بینید از صهیونیست‌ها،اروپایی‌ها و آمریکایی ها حتی حیوان درنده هار هم ننگ دارد چون سرداران ظلم و ستم هستند وتمام خرابی‌های این جهان به خاطر سر بر تافتن از عدالت است و هدف امامت هم برقراری عدالت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اتفاقاتی که درفلسطین،غزه مظلوم، آفریقا و غرب آسیا رخ میدهد برای این است که بشر به دنبال اهم مسائل خود یعنی امامت نرفته است و ازامامت حق وعدل سر برتافته است.

وی افزود: امامت یک اصل است و وقتی پیشوا شایسته تشخیص داده شد، آن وقت پیشوا می شود علی علیه السلام و پشت سرش افرادی همچون اویس قرنی،سلمان فارسی و ابوذر غفاری، و در زمان معاصر ما به نیابت از امام زمان (عج الله) امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشوا می شوند و افرادی همچون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی پیرو مکتب آنها می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: دوست و دشمن اقرار می کنند که نوع رهبری انقلاب اسلامی ایران در جامعه بر نیابت عامه مکتب انبیاء است، لذا اهم مسائل جهان بشر را بر اساس فکر، مطالعه، استدلال و برهان تعیقب و کار کنید و دنباله رو شهید حاج قاسم سلیمانی باشید همان طوری که آن شهید بزرگوار یاد گرفت و در صحنه میدانی هم نشان داد که پیشوا کسی می تواند باشد که شرایطش را داشته باشد.

وی افزود: امروز پیام انقلاب اسلامی ایران که عدالت است در جهان گسترش پیدا کرده است و کسی برای آن تبلیغ نکرده است و با خلقت و فطرت انسان هم سو است لذا می بینید جوانان و دانشجویان در کشورهای مختلف غربی بیدار شده‌اند و با اینکه می دانند کتک می خورند، زخمی می شوند، از دانشگاه اخراج و به زندان می افتند اما دنباله رو حق و عدالت هستند و این راه را ادامه می دهند.

آیت الله عبادی، خطاب به فرماندهان سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی اظهار کرد: شماها فردا پیشوایان جامعه زیردستان تربیتی خودتتان هستید و خیلی خدا را شاکر باشید که راه عدل،انسانیت،محبت، کمال، وجدان و علم را پیش گرفته اید که تمامش نور است و حاج قاسم های آینده هستید و روش و اخلاق و منش و رفتار آن استاد بزرگ را در هر کجا که رفتید پیاده کنید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار