خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی با توجه به وجود گنجینه‌های فرهنگی غنی امکان پذیر است.
کد خبر: ۹۵۴۸۴۹۲
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی درصدد است با انقلاب اسلامی که حرف‌های زیادی در تقابل با غرب دارد، مقابله کند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال گسست نسل‌ها در ایران است، افزود: تقابل فرهنگی موضوعی بسیار جدی است که حتی درباره کشور‌های همسوی با غرب هم عملی می‌شود.

استاندار تأکید کرد: یکی از کار‌هایی که جلوی تهاجم فرهنگی را می‌گیرد، توجه جدی به گنجینه‌های ارزشمند فرهنگی است.

قناعت خاطرنشان کرد: در همه کشور به ویژه در استان خراسان جنوبی گنجینه‌های ارزشمند فرهنگی بسیاری وجود دارد که باید به خوبی آن‌ها را به نسل جوان معرفی کنیم.

وی متذکر شد: برگزاری بزرگداشت مفاخر در شهرستان‌های استان، باید با مجوز انجمن آثار و مفاخر خراسان جنوبی باشد.

استاندار گفت: شناسایی و تعیین سطح مفاخر استان با کار تخصصی توسط انجمن آثار و مفاخر خراسان جنوبی باید انجام شود.

قناعت با اشاره به ضرورت شناسایی مفاخر گمنام استان، خاطرنشان کرد: برای انجمن آثار و مفاخر خراسان جنوبی باید برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی تدوین شود تا در مدت زمان پنج سال، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت تفکیک بین مفاخر در حوزه‌های مختلف گفت: ایجاد خانه فرهنگ در بخش‌ها کار ارزشمندی است.

استاندار، افتتاح دفتر انجمن آثار و مفاخر استان را در موزه مفاخر و مشاهیر خراسان جنوبی و در مجموعه باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند، کاری ارزشمندی خواند که نشانگر نگاه ارزشمند مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این خصوص است.

قناعت، از موزه مفاخر و مشاهیر استان و بازارچه صنایع دستی در مجموعه باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند بازدید و با هنرمندان صنایع دستی گفتگو کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها