خبرهای داغ:
شرح حدیث استقامت

کتاب «کمی تا آخر دنیا»،شرح استقامت آزاده گلپایگانی

روایت محمدرضا آقامحمدی گلپایگانی از روزهای نبرد تا اسارت، از شلمچه تا اردوگاه دشمن در کتاب کمی تا آخر دنیا نگارش شده است.
کد خبر: ۹۵۴۶۳۶۵
|
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپایگان، محمدرضا آقامحمدی گلپایگانی، حافظ کل قرآن کریم و جانبازِ آزاده‌‌ای است که سالروز آغاز عملیات رمضان(23 تیر) نخستین روز اسارت وی نیز بود.

آقامحمدی از جمله رزمندگانی است که در عملیات  غرورآفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر شرکت داشته است و خاطرات خود از روزهای کودکی، دوران جبهه، مجروح شدن، چگونگی اسارت در 16 سالگی و دوران اسارت را در کتاب «کمی تا آخر دنیا» نوشته است. قرآن است.

وی که حدود ۶ ماه از حضورش در جبهه می‌گذشت در عملیات رمضان در تاریخ 23 تیرماه 1361 به اسارت رژیم بعثی عراق در آمد و حدود ۸ سال در پادگان اسراء موصل ۴ عراق بود.

محمدرضا آقامحمدی پاسدار اهل قلم و نویسنده کتاب عطر دفاع و کمی تا آخر دنیا، در گفتگوی کوتاه با خبرگزاری بسیج، هدف از نگارش کتاب های خود را احیای فرهنگ دفاع مقدس برای نسل پنچم  و ششم انقلاب دانست.

نویسنده کتاب کمی تا آخر دنیا که محتوای کلام وی بسیار امیدآفرین است، با بیان اینکه دومین کتاب من با عنوان عطر دفاع در سه فصل با موضوع تاریخ دفاع مقدس به چاپ رسیده است،  عنوان کرد: فصل اول این کتاب نگاه به ریشه ها و علل جنگ دارد و فصل دوم عملیات های مهم و سرنوشت ساز و فصل سوم  در نگاهی گذرا به پایان جنگ نگارش شده است.

این پاسدار اهل قلم که از مربیان قرآن سپاه پاسداران  نیز هست کتاب سومی را  با نام«آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم» هم گردآوری کرده است که متأسفانه فقط چاپ دیجیتال آن صورت گرفته است و بدلایلی به چاپ افست نرسیده است.

توجه شما خوانندگان محترم را به قسمتی از شرح نویسنده کتاب «کمی تا آخر دنیا»،  به قلم محمدرضا آقامحمدی و نشر سوره مهردرباره حفظ قرآن در دوران اسارت جلب می کنیم:

هشت سال (61 تا 69) اسیر بودم. در این دوران در مدت 6 ماه حافظ کل قرآن شدم. حدود 14 ماه در اردوگاهی در کنار حاج آقا ابوترابی بودم و ایشان گفت هرکس بتواند کل قرآن را حفظ کند، او را برای دیدار خصوصی نزد امام خمینی (ره) می‌برم.

علاقه درونی و همچین شوق دیدار رهبر، انگیزه‌ای شد تا بتوانم قرآن را به‌طور کامل حفظ کنم.

ولی هنگامی که دو سال پس از پایان جنگ از اسارت رها شدم، امام خمینی(ره) در قید حیات نبود و دعوت حق را لبیک گفته بود...

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار