خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مسئولان باید از نیروی انتظامی حمایت همه جانبه مادی، تسلیحاتی و امکاناتی داشته باشند، تصریح کرد: بیشترین هجمه دشمنان در فتنه سال گذشته متوجه این نیرو بود.
کد خبر: ۹۵۴۵۲۸۱
|
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

مسئولان باید از نیروی انتظامی حمایت همه جانبه مادی، تسلیحاتی و امکاناتی داشته باشندبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، افزود: معاندان نظام با ایجاد فتنه و بهره‌برداری سوء از آن قصد داشتند جبهه انقلاب را به جان هم بیندازند که با هوشیاری مردم این هدف محقق نشد.
امام جمعه شاهرود به درس‌های عبرت از فتنه سال گذشته اشاره کرد و گفت: دوقطبی کردن کاذب جامعه یکی از اهداف معاندان نظام در ناآرامی‌های سال گذشته بود که این سم مهلکی برای جامعه است.
او با بیان اینکه امسال نیز دشمنان درصدد تکرار و پررنگ‌تر کردن فتنه سال گذشته بودند، ابراز کرد: عقل ستیزی و تحریک احساسات غیرواقعی در مردم به ویژه جوانان در فتنه پارسال مشهود بود.
امینی با بیان اینکه در فتنه پارسال فضائل اخلاقی، نه اسلامی بلکه انسانی لگدمال شد، اظهار کرد: برخی مسائل اخلاقی در دانشگاه‌ها که مرکز علم، ادب و اخلاق است، از بین رفت.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه طراحان فتنه به دنبال مشروعیت بخشی خشونت و ترور بودند، افزود: مسدود کردن مسیر تعامل و گفتگو از دیگر اهداف آن‌ها بود تا خشونت را رواج دهند.
او به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: برخی افراد که تریبون دارند به مانند فتنه سال گذشته، شاید ناخواسته با تحلیل‌های نادرست و شتابزده به دنبال منافع حزبی و گروهی هستند که این امر به نفع دشمنان است.
امینی با بیان اینکه در ۲ قطبی سازی کاذب معاندان نباید سرباز دشمن شویم، تصریح کرد: این درس بزرگی است که مردم ایران از فتنه‌های سال‌های گذشته گرفتند.
امام جمعه شاهرود به انتفاضه مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: انتفاضه از نخستین حمله به مسجد الاقصی آغاز و موجب شد سیر تکاملی در محور مقاومت ملت فلسطین به راه بیفتد.
او به اختلافات درونی و تضعیف بازدارندگی ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: آغاز انتفاضه با سنگ بود، اما اکنون با موشک و اسلحه است و به برکت این حرکت اتحاد بین کرانه باختری و غزه ایجاد شده است.
امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۰ مهرماه ۱۶ ربیع الاول روز وقف، ابراز کرد: متولیان، مستاجران و همه مردم باید نسبت به موضوع وقف حساس باشند.
امینی با بیان اینکه باید همگان به وقف نگاه مهربانانه و حمایت‌گر داشته باشند، اظهار کرد: سنت حسنه وقف جاودانه می‌ماند و باید این نهضت ادامه داشته باشد.
او به ۱۳ مهرماه آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این نیرو بین نیرو‌های مسلح به دلیل بیشترین مراجعه مردم از ولادت تا فوت، نگهبانی مرز‌ها و مکان‌ها، مبارزه با مواد مخدر و موضوعات متعدد، مردمی‌ترین نیرو است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مسئولان باید از نیروی انتظامی حمایت همه جانبه مادی، تسلیحاتی و امکاناتی داشته باشند، تصریح کرد: بیشترین هجمه دشمنان در فتنه سال گذشته متوجه این نیرو بود.
امینی به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان، سفیران و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: تضعیف قرآن خیالی باطل است، توجیه اهانت به قرآن کریم با ادعای آزادی بیان موجب رسوایی آنان است.
او به برگزاری جشنواره‌ها به منظور معرفی محصولات شهرستان اشاره کرد و افزود: نهاد امامت جمعه با برگزاری این نوع جشنواره‌ها مخالف نیست، اما نباید هزینه‌های گزاف برای اجرای برنامه‌ها صرف کرد.
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: نتیجه اجرای جشنواره‌ها باید در سفره کشاورزان و مردم اثرگذار باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار