خبرهای داغ:
دارنده مدال نقره مسابقات اختراعات جهانی ۲۰۲۳ ژنو سوئیس و دارنده سه اختراع ثبت شده گفت: برای ساخت نمونه اولیه اختراعاتم نیاز به حمایت مالی دارم.
کد خبر: ۹۵۳۶۷۹۷
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، رامتین نادریان، دانشجوی سال ششم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و کارشناس ارشد سیاست‌گذاری سلامت در سومین نشست تخصصی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به ثبت اختراعش با عنوان «دستگاه هوشمند اندازه‌گیری فشارخون» اظهار کرد: این دستگاه به صورت ایده ثبت اختراع شده است و برای ساخت نمونه اولیه‌اش باید حمایت مالی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه هوشمند اندازه‌گیری فشارخون که اختراع بنده است و به صورت ایده ثبت اختراع شده است برای ساخت نمونه اولیه این دستگاه به مبلغی بالغ بر 100 میلیون تومان نیاز است.

نادریان عنوان کرد: این اختراع نوعی دستگاه فشارخون با عنوان دستگاه هوشمند اندازه‌گیری فشارخون از کاف هوشمند و اندازه‌گیری محیط بازو با نویسه‌خوان نوری (OCR) است که قابلیت تغییر طول و عرض کاف اندازه‌گیری فشارخون (کاف بخشی از دستگاه فشارخون است که به دور بازو بسته و باد می‌شود تا فشار اندازه‌گیری شود.) دارد و می‌تواند بر اساس دور بازو، سن و جنس به صورت اتوماتیک ابعاد کاف رو متناسب با این سه معیار تغییر بدهد تا دقت بالای اندازه‌گیری فشار در کنار استفاده آسان را فراهم کند.

وی گفت: بر اساس نتایج اعلام شده توسط انجمن قلب امریکا دستگاه‌های فشارخون برای اندازه‌گیری با دقت مناسب باید دارای هفت رنج متفاوت با طول و عرض متفاوت باشد. مثلاً ابعاد کاف استفاده شده برای یک کودک خردسال با یک خانم میانسال یا یک مرد جوان نباید یکسان باشد. این دستگاه علاوه بر دقت بالا قابل استفاده برای تمامی سنین حتی در نوزادی است.

این مخترع بیان کرد: روش کار دستگاه به این صورت است که یک سنسور نوری ابتدا دور بازو را اندازه‌گیری کرده و به کمک رنجی که از پیش برای دستگاه به کمک برنامه‌نویسی مشخص شده اندازه بازو را در یکی از هفت رنج اندازه زیر در نظر می‌گیرد و به کمک پمپ‌های هوا طول و عرض مناسب برای این اندازه، جنسیت و سن را در نظر گرفته و کاف باد می‌شود.

نادریان عنوان کرد: این دستگاه به صورت دیجیتال و با کارکرد بسیار آسان اما با دقت بسیار بالاتر از دستگاه‌های فشارخون جیوه‌ای است.

به گزارش بسیج، رامتین نادریان، دارنده مدال نقره و عنوان دوم جهان در مسابقات اختراعات جهانی ژنو سوئیس در سال 2023 و دارنده سه اختراع ثبت شده و پژوهشگر است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار