خبرهای داغ:
طرح مطالعاتی کتاب « طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن » توسط جامعه نخبگانی پایگاه محمد رسول الله حوزه ام ابیها (س)، آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۲۹۰۷۴
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

خوانش کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با هدف آشنایی با مفاهیم عمیق اسلامی

به گزارش، خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با ماه محرم، خوانش کتاب طرح کلی اندیشه‌ اسلامی با حضور جامعه نخبگانی پایگاه محمد رسول الله، متشکل از؛ مربی پایگاه، سرگروه‌ها، فرمانده و جمعی از اعضای شورا، به منظور آشنایی با مفاهیم عمیق اسلامی به صورت خواندن فصل به فصل و مباحثه حضوری مطالب آغاز شد.

کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مجموعه‌ای از سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب است که در سن ۳۵ سالگی در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسین مجتبی مشهد ایراد شده است. این کتاب پنجمین اثر مکتوب معظم له بود که قبل از انقلاب در سال ۱۳۵۴ به چاپ رسید. البته مطالب این کتاب قبل از سخنرانیِ معمول به یک کلاس آموزشی شباهت دارد.

مقام معظم رهبری، در دوران خفقان پهلوی که حتی نام بردن از بنی اسرائیل جرم و زندان در پی دارد، مطالب این کتاب را در قالب اعتقادات اسلامی از زبان قرآن طوری بیان می‌کند که مردم علاوه بر ساختن دوباره اعتقادات خود بر اساس معارف قرآن به فکر ایجاد کردن جامعه اسلامی نیز می‌افتند!

ایشان مباحثش را از ایمان شروع کرده، به توحید رسانده،سپس با مطرح کردن نبوت و ولایت این دوره اعتقادی ناب و بی‌نظیر را به پایان می‌رساند.

خوانش کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با هدف آشنایی با مفاهیم عمیق اسلامی

انتهای پیام/ لیلی عابدینی

ارسال نظرات
آخرین اخبار