خبرهای داغ:
شاهرود_ سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد از آب خام فضای سبز شاهرود جداسازی شده است گفت: ۲۴ انشعاب آب شهرداری برای مصارف عمومی مردم در پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۸۸۲۰
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج، حسن سعیدی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود در نشست خبری در سالن جلسات مرکز کنترل ترافیک شهرداری شاهرود با بیان اینکه ۳۳۰ هکتار فضای سبز در سطح شهر وجود دارد که در سطح استان مطلوب و مایه افتخار است، افزود: اجرای پروژه جداسازی آب خام از سال ۱۳۸۵ با رسمی شدن سازمان سیما و منظر در دستور کار قرار گرفت و با تخصیص اعتبار جاری استان با انجام طرح مطالعاتی سال ۱۳۸۶ آغاز و ۸۰ درصد پروژه‌های جداسازی آب خام و پروژه‌های آبیاری نوین و استفاده بهینه منابع آبی فضای سبز انجام شده است.
او گفت: تاکنون منابع آبی اضافه نشده و با توجه به شرایط اقلیمی متاسفانه دبی استحصالی کم شده، اما سعی کردیم با استفاده بهینه و آبیاری قطره‌ای این موضوع را جبران کنیم.
سعیدی با بیان اینکه استفاده از چاه‌های در اختیار شهرداری برای شرب در ادوار گذشته هم در برهه‌ای که تنش آبی بوده انجام شده است، افزود: آب قنات شهرداری را با توجه ابلاغیه دستگاه‌های مافوق در اختیار اداره آبفا شهری واگذار و در قبال آن منابع آب جایگزین صورت گرفت و قرار بود برای انتقال آب جایگزین اعتباری تخصیص یابد، اما علی رغم تصمیمات تخصیص نیافت و پروژه پمپاژ و انتقال و خرید از طریق شهرداری صورت گرفت تا چاه‌ها متصل و خللی در آبیاری فضای سبز انجام نشود.
سرپرست سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود ادامه داد: در آن سال‌ها با توجه به اخذ اعتبارات و پیمانکار یک پروژه برای انتقال آب از پایین دست میدان بسیج به آبشار برای آبرسانی به درختان انجام، اما چون طول کشید درختان دچار آسیب هم شدند، اما پروژه به همت شهرداری تکمیل شد.
او اضافه کرد: با توجه به تغییر شرایط اقلیم منطقه و کاهش نزولات جوی در استان و شهرستان موضوع کم آبی و تامین آب شرب را درک و تا جایی که توانستیم کمک کردیم.
سعیدی با اشاره به انشعابات آب شهرداری شاهرود گفت: با اجرای شبکه آب خام نزدیک بر ۱۷۰ انشعابات که ماحصل تجمیع شهرداری و آبفا در یک مجموعه بودند، بعد از استقلال این انشعابات به ۲۴ انشعاب تقلیل پیدا کرد و با اجرای شبکه آب خام، بالغ بر ۵۴۰ کیلومتر لوله گذاری و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبارات تخصیص یافت که هم اکنون سمت پادگان جداسازی آب خام و آبیاری قطره‌ای در دستور کار است.
او با تاکید بر اینکه ۲۴ انشعاب آب عموماً برای اماکن و آبخوری و سرویس بهداشتی که مصرف عمومی دارد می‌باشد، گفت: تلاش کردیم مجوز قانونی این انشعبات اخذ شود تا مردم وقتی در پارک بیایند آب و سرویس بهداشتی داشته باشند.
سرپرست سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود گفت: هم اکنون در چهار شیفت کاری و با تانکر‌های امانی خلأ ایجاد شده برای آبیاری فضای سبز شاهرود را جبران می‌کنیم و آمدن تانکر و استفاده در فضای سبز که سیستم آبیاری قطره‌ای است آسیب رسانی به این شبکه‌های تحت فشار را دارد که نیازمند چاره اندیشی در این زمینه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار