خبرهای داغ:
شاهرود_ مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف در شاهرود با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۱۵۳
|
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج، جشن روز اصناف در تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور خانواده اصناف این شهرستان و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، ریاست دادگستری شهرستان، رؤسای ادارات صنعت معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، شهردار شاهرود و اعضای اتاق اصناف این شهر برگزار شد.
ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود در این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای اصناف بویژه شهدای شهرستان، با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین نهادهاى مدنى در هر کشورى اصناف هستند، افزود: این نهاد‌ها توسط خود مردم اداره مى شوند و در وضعیت بازار و قیمت گذارى کالا‌ها نقش موثرى دارند.
او با بیان اینکه اسلام کاسب را به حبیب خود تعبیر کرده است، گفت: خدای مهربان دوست دارد بنده‌اش در حال کسب و کار بوده و می‌خواهد عرق خستگی‌اش را ببیند این جهاد در راه خداست.
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه هر سال یکم تیر ماه روز اصناف و از یکم تا دهم تیرماه «دهه تولید ملی» نامگذاری شده است به اتاق اصناف و نقش مؤثر آن در راستای حمایت از تولید ملی، کاهش بیکاری و تأثیر در سرعت بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی اظهار کرد: پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در گزارشی به فعالیت سه میلیون واحد صفی در سراسر کشور اشاره دارد و سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی ۵/۱۷ درصد است.

مهران فر رئیس اتاق اصناف شاهرود به ارائه گزارشی از فعالیت اصناف شهرستان پرداخت.
او با تقدیر از فعالیت اصناف در ترویج فرهنگ تولید ملی از زحمات آن‌ها تشکر کرد.
در این مراسم برنامه‌های متنوعی اجرا و از اصناف نمونه شهرستان تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار