خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی استان سمنان از برگزاری اجتماع 700 نفری استادان بسیجی و انقلابی در دانشگاه های این استان خبر داد و گفت: این اجتماع چهارشنبه 31 خردادماه برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۲۱۱۵۰
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمد روحانی‌مقدم، مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 31 خردادماه سالروز شهادت مردی از تبار عرفان و حماسه دانشمندی متعهد و متخصص شهید دکتر مصطفی چمران است و به مناسبت بزرگداشت این روز به نام روز ملی بسیج اساتید نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال هم مصادف با 31 خردادماه برنامه ملی و حماسه ملی استادان بسیجی را در کشور خواهیم داشت، گفت: در استان سمنان نیز این حماسه به 2 شکل متمرکز و استانی برگزار می‌شود.
مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی استان سمنان با بیان اینکه حماسه حضور 30 هزار استاد بسیجی و انقلابی را در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در استان سمنان هم از مجموع یک هزار استاد بسیجی قرار است در روز چهارشنبه 31 خردادماه اجتماع 700 نفری در سطح دانشگاه‌های استان سمنان برگزار شود تا حماسه‌ای دیگر را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خلق شود.
روحانی مقدم با بیان اشاره به اینکه این مراسم در مرکز استان هم با حضور استادان بسیجی در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود، گفت: امسال با شعار «استاد بسیجی؛ جهاد تبیین و امیدآفرینی اعتلای نظام حکمرانی» این همایش و حماسه ملی رقم خواهد خورد و امیدواریم استادان بسیجی و انقلابی در این مراسم با حضور خودشان اعلام حضور و اعلام اقتداری داشته باشند و بتوانند قدرت علمی و نخبگانی خود را به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه بسیج اساتید به عنوان قشر نخبگانی اقشار بسیج و به عنوان امام اقشار بسیج مطرح است، اظهار کرد: همان‌طور که از عنوان این قشر مشخص است اساتید و نخبگان دانشگاهی در بسیج اساتید فعال هستند و انتظار نیز از این قشر ویژه است چرا که لازمه امامت و رهبری اقدامات خاص و منحصر به فرد است و در همین راستا بسیج اساتید استان سمنان فعالیت‌هایی را در سال آینده به عنوان مأموریت‌های خود تعریف کرده است و آن را پیگیری می‌کند.
مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی استان سمنان گفت: مهم‌ترین اقدامی که به عنوان مأموریت‌های بسیج اساتید استان سمنان مدنظر است اقدام تبیینی است که لبیک به ندای مقام عظمای ولایت است.
روحانی‌مقدم تصریح کرد: بسیج اساتید در راستای رسالت تبیینی خود نسبت به شناسایی اساتید و نخبگان صاحب‌نظر اقدام کرده است و هم در سطح دانشگاه‌ها و هم در سطح سایر اقشار و عموم جامعه به این نقش تبیینی خود در مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خواهد پرداخت.
وی بیان کرد: از قشر بسیج اساتید انتظار می‌رود نگاه حل‌المسائلی و شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای علمی و دقیق در جهت حل مشکلات است که در این راستا هم در استان سمنان با نگاه حل مشکلات بومی این اندیشکده‌ها را تأسیس کرده و مجوز گرفته‌ایم و در این زمینه هم همکاران ما در مجموعه بسیج اساتید بسته‌های سیاستی و اقدامات خوبی را در سطح استان انجام خواهند داد.
مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی استان سمنان اظهار کرد: نکته دیگری که به عنوان مأموریت بسیج اساتید تعریف شده است برپایی اردوهای جهادی و استفاده از توان و تخصص استادان بسیجی در جهت محرومیت‌زدایی که در استان سمنان شکل گرفته است.
روحانی‌مقدم با اشاره به ساماندهی گروه‌های جهادی متخصصان و نخبگان با محوریت اساتید بسیجی خاطرنشان کرد: نخستین گروه جهادی بسیج اساتید به شهرستان شاهرود اعزام خواهد شد و این اتفاق مبارکی است که بتوانیم از توان نخبگان و اساتید بسیجی استفاده کنیم.
وی بیان کرد: مأموریت دیگر بسیج اساتید این است که بسیج اساتید گروه‌های علمی را تشکیل داده است که این گروه‌ها با محوریت اساتید و دانشجویان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به نوعی در سطح دانشگاه‌ها نقش‌آفرینی خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار