خبرهای داغ:

رونمایی از کتاب شهید سید محمد حسین نواب

رونمایی از کتاب شهید سید محمد حسین نواب همزمان با هفته بسیج در مراسم یادواره ملی شهید شاخص بسیج رسانه ملی و گرامیداشت ۲۱ شهید رسانه استان از کتاب شهید سید محمدحسین نواب به نام " حج خونین " با حضور سردار فدا فرمانده سپاه استان و سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران و جمعی از مسئولین استان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۷۱۷۴۳
|
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

به گزارش روابط عمومی حوزه ۹ خواهران حضرت مریم ناحیه امام صادق ؛ همزمان با هفته بسیج در مراسم یادواره شهدای رسانه ملی از کتاب شهید شاخص رسانه ملی خبرنگار کیهان شهید سید محمد حسین نواب به نام " حج خونین " با حضور مسئولین استان در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رونمایی شد.

دکتر سید محمود نواب در این مراسم گفت : امروز اولین کتاب شهید سید محمد حسین نواب را رونمایی می کنیم تا بدانیم در اروپا چه اتفاقاتی افتاد.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) افزود: این روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب بی شهادت میسر نیست و براساس همین تفکر است که ما در نقاط عالم که در پیام مقام معظم رهبری هم هست ما حقانیت و مظلومیت خودمان را ثابت کنیم. بسیاری از مردم ما و نسل جدید نمی دانند که در بوسنی چه اتفاقی افتاده و ما باید حوادث بوسنی را برای مردم بگوییم بوسنی که در آفریقا و آسیا نیست بلکه در قلب اروپا می باشد. ما باید چهره ی پر از تزویر غربی ها را به دنیا نشان دهیم .

برادر شهید سید محمد حسین نواب در ادامه گفت :برادرم معتقد بود که امام زمان(عج) در بوسنی است؛ یعنی این قدر مردم بوسنی مورد ستم قرار گرفته اند که حضرت برای فریادرسی مظلومان، آن جا هستند. این، اعتقاد قلبی‌ اش بود. او از جنایاتی که اروپایی ها بر سر مردم بوسنی می آوردند میگفت . اروپایی ها توری داشتند در انگلستان به اسم تور شکار،از انگلستان پول می‌دادند و می آمدند در کوههای بوسنی ، بچه های بوسنی مستاصل بودند و این طرف و آن طرف می دویدند ، آنها را شکار می‌کردند. حیوان صفتی به تمام معنا اصلا چیزی به نام حقوق بشر معنا نداشت .انسان کشی برای آنها لذت بخش بود ، اروپایی ها وحشی ترین داعشی ها هستند. بطوریکه کسانی که در سوریه بودند اعتقاد داشتند اروپایی ها از داعشی های سوریه بدتر بودند. بهرحال این جنایاتی است که در بوسنی انجام شده و ایران مظلوم ، ایرانی که تازه جنگ تمام شده بود و هنوز نتوانسته بود قدرت نظامی خود را پیدا کند وارد بوسنی شد تا به مردم مظلوم بوسنی کمک کند. 

 دکتر سید محمود نواب بیان کرد : برادرم در سفر آخرش که در سال ۷۳ اتّفاق افتاد ، زمانی که قبل از سفر، برای خداحافظی خدمت مقام معظّم رهبری رفته بود، بعد از فرودگاه به من زنگ زد و گفت: «وقتی رفتم خدمت آقا، آقا فرمودند که سلام من را به اصحاب سیّدالشهداء برسان. نمی دانم منظور حضرت آقا چیه؟ آیا رزمندگانی که در بوسنی می جنگند را اصحاب سیّدالشهداء می دانند یا چیز دیگری است؟» سفر آخر ایشان بود و دیگر برنگشت.

در مورد نحوه شهادت ایشان، آن چه که از دوستانش در بوسنی شنیدم این گونه بود که در ایام شهادت حضرت زهرا(س) چون به زبان انگلیسی خیلی مسلّط بود، در کرواسی که هم مرز بوسنی است، برای روضه و سخنرانی دعوت شده بود. یک روضه انگلیسی خواند ظاهراً خیلی هم سخنان و روضه ایشان جلب توجّه کرده بود.

هنگام برگشت یک ماشین به اجبار ایشان را سوار می‌کند و برادرم کارت خبرنگاری کیهان را نشان می دهد که من یک خبرنگار بین المللی هستم ولی آنها توجه نمی‌کنند و بعد از آن ماجرا دیگر خبری از ایشان نشد. 

هرچه از کانال بچّه هایی که در بوسنی بودند تلاش کردیم اطّلاعی از ایشان به دست بیاوریم، نشد. تا این که بنا به دستور مقامات جمهوری اسلامی و خصوصاً مقام معظّم رهبری، فشار روی دولت کرواسی آمد که سرنوشت ایشان مشخّص شود. در اثر این فشارها از جمله لغو سفر تیم فوتبال ما به کرواسی و لغو راه و ترابری به آن جا، دولت کرواسی به گروه های افراطی که در خاک بوسنی بودند، فشار آورد و نهایتاً خبر دادند یک نفر را با این مشخّصات دستگیر کرده اند و بعداً هم به شهادت رسیده است.

گروهی از سفارت خانه به سارایوو می روند برای شناسایی و تحویل جنازه ، نهایتاً جنازه ایشان را بعد از ده روز از خاک درمی آورند و به ایران انتقال داده می‌شود.

سرانجام پس از شهادت به دستور مقام معظم رهبری به شهر قم منتقل و در گلزار علی ‏بن جعفر به خاک سپرده شد.

وی در پایان اظهار کرد : جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومین عالم با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری پرونده درخشانی دارد و خوشا به سعادت آنهایی که همراهی می‌کنند.

این کشور قرار است با این تلاطم هایی که از دفاع مقدس و شروع انقلاب تا به الان برایش اتفاق افتاده آب دیده شود و جوانانی در این آب پرورش پیداکنند تا به زمان ظهور ؛ که انشاالله خیلی هم دور نخواهیم بود.

در پایان مراسم از خانواده شهید مدافع امنیت شهید محسن حمیدی و خانواده شهدای رسانه استان تجلیل شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار