خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با 《بسیج》:

لزوم تحول جدی و اقدام انقلابی در مدیریت فضای مجازی/ در جنگ ترکیبی و شناختی از دشمن شبیخون نخوریم

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حوزه مدیریت فضای مجازی تحول جدی و اقدام انقلابی نیاز داریم تا ابتکار عمل را از دشمن بگیریم و ابزار او را برای ایجاد تردید در اذهان عمومی به‌ویژه جوانان و نوجوانان از دست او خارج کنیم در این عرصه جنگ، جنگ اراده هاست و متأسفانه فضای مجازی به‌شدت در این‌موضوع به دشمن کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۴۶۷۵۷۴
|
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

خبر بسیج خراسان جنوبی:
ابوذر صلاحی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که چطور به باطن حقیقی دشمن پی ببریم اظهار داشت: برای این‌که دشمن را به‌درستی بشناسیم شکل‌های مختلفی دارد یکی از ابزار‌های مهمی که در نگاه‌های امامین انقلاب است و امام (ره) به‌درستی برای ما تبیین کردند این‌که دشمن چه کسانی را در داخل کشور حمایت و رفتار‌ها و کردار‌های آن‌ها را تأیید می‌کند و با چه کسانی دشمنی بیشتری دارد؟ دشمن با افرادی در جامعه که دشمنی بیشتری دارد آنان در مسیر صحیح انقلاب اسلامی قرار دارند و هدفی که دشمن آن‌جا را می‌زند و بیشتر حملات دشمن به آن سمت متوجه است آن نقطه مسیر حق و حقیقت است.



وی با بیان اینکه تشخیص عوامل نفوذی کار سختی است افزود: نفوذی یا منافق خودش را به رنگ، شکل و ظاهر خودی‌ها درمی‌آورد، اما ازاین‌جهت که کار او همراه با دروغ و نیرنگ است و دروغ‌گو، خطاکار و کم حافظه است طبیعتاً در جا‌هایی رفتار‌های متناقضی از این افراد در بین مردم و مسئولین قابل‌مشاهده است افراد یا مسئولی که گفتار و رفتارشان همخوانی ندارد و مسئولینی که در مواقع خطر ماهیت وجودی خودشان را خوب نشان می‌دهندبه‌عنوان مثال در این جریان اغتشاشات که برخی حاضر به مصاحبه و موضع‌گیری نشدند.

صلاحی به منافعی که استکبار جهانی از آشوب و اغتشاش در کشور می‌برد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از دشمنان بسیار جدی نظام استکبار، جمهوری اسلامی ایران است که امروز تبدیل به دشمن شماره یک آن‌ها شده‌است. دشمنان در طول ۴۳ سال با تمام توانشان تلاش کردند که مانع پیشرفت و قوی شدن نظام اسلامی شوند و یکی از ابزار‌های بسیار مهم نظام سلطه برای جلوگیری از اقتدار، سربلندی و پیشرفت ایران اسلامی ایجاد ناامنی است که با اغتشاشات این ناامنی حاصل می‌شود.

وی ایجاد نا امنی را عامل جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: تجربه‌ای که غربی‌ها و استکبار جهانی در این زمینه دارند و در کشور‌هایی که به اغتشاشات دامن زدند و ناامنی ایجاد کرده‌اند طبیعتاً مسیر پیشرفت در حوزه‌های مختلف، مسائل اقتصادی و فرهنگی را دچار چالش کردند پس اغتشاشات برای استکبار جهانی بسیار منفعت دارد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم حواسشان کاملاً جمع باشد که از دشمن شبیخون نخورند گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف مردم در مقابله با این حوادث و جریانات حفظ هوشیاری و بصیرت است و اینکه تحت تاثیر بازی‌های رسانه‌ای و جنگ روانی دشمن قرار نگیرند، درست تشخیص دهند، به‌موقع عمل کنند و مواظب باشند در بازی جنگ روانی دشمن نیفتند و در این جنگ ترکیبی و شناختی که دشمن به راه انداخته و به‌شدت کار می‌کند مثل رزمنده‌ای هوشیار در وسط میدان نبرد حاضر باشند که ملت ایران همواره در وقایع ۴۳ساله انقلاب موفق بودند.

وی با تأکید بر اینکه هوشیار کردن دیگران و جهاد تبیین امروز رسالت همگان است افزود: رهبری از آن تعبیر به جهاد قطعی و فوری کردند علاوه‌بر این‌که خودمان هوشیار و بصیر هستیم باید به خانواده و اطرافیان خود که در حوزه تاثیر ما هستند کمک کنیم دچار اشتباه نشوند باید از همدیگر مواظبت کنیم که در فضای غبارآلود دچار مشکل نشوند و تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار نگیرند.

صلاحی خاطرنشان کرد: بخش دیگر رسالت مردم حضور در صحنه که بسیار مهم و تاثیرگذار است و جایی‌که دشمن را از همه توطئه‌ها ناامید می‌کند حضور پرشور، انقلابی، با بصیرت و تأثیرگذار ملت ایران است که تاکنون همین حضور در صحنه ملت ایران توانسته جلوی توطئه‌های دشمن را بگیرد.

وی با تاکید براینکه نخبگان، مسئولین و خواص جامعه اسلامی وظیفه سنگین‌تری دارند و باید جدی‌تر ورود کنند که وقایع ناگواری اتفاق نیفتد ابراز داشت: طبق فرمایش رهبری " بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکا خدمت‌گزاری به این ملت است" مهم‌ترین وظیفه مسئولین عمل به تکالیفشان است مسئولین نظام هر کس در هر سطحی به وظیفه خودش درست عمل کند این امر تاثیرگذار باعث ایجاد وحدت ملی، رشد و پیشرفت جامعه می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: از وظایف مسئولین حفظ وحدت ملی است که مسائل داخلی و اختلافات بین دستگاه‌ها را نباید به سطح جامعه بکشانند در این دوره بین دولت و مجلس بسیار وفاق خوبی ایجاد شده که بی‌نظیر در طول تاریخ انقلاب اسلامی است یکی از دلایلی که دشمن دسیسه‌چینی می‌کند برعلیه نظام اسلامی همین وحدت، وفاق و همدلی بین مسئولین است که آن‌ها را دچار تزلزل، تردید و نگرانی کرده‌است.

وی با اشاره به وظیفه مهم مسئولین در این برهه گفت: با توجه به حجم عظیم عملیات روانی که دشمن از طریق ابزار فضای مجازی رقم می‌زند رسیدگی به وضعیت نابسامان فضای مجازی ول و رها شده‌است. در حوزه فضای مجازی کشوری مانند ایران وجود ندارد که به دست خودش اجازه داده‌است شبکه‌های اجتماعی بدون قبول حتی قوانین جاری کشور فعالیت کنند و متأسفانه در این حوادث و اتفاقات به نفع دشمن کار می‌کنند و فضا را متشنج و غبارآلود می‌سازند.

صلاحی عنوان کرد: مدیریت فضای مجازی بسیار مهم است که باید توسط مسئولین نظام مد نظر قرار بگیرد همان‌طور که بار‌ها مسئولین مطرح کرده‌اند در اولویت جدی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان تأکید کرد: در حوزه مدیریت فضای مجازی تحول جدی و اقدام انقلابی نیاز داریم تا ابتکار عمل را از دشمن بگیریم و ابزار او را برای ایجاد تردید در اذهان عمومی به‌ویژه جوانان و نوجوانان ازدست او خارج کنیم. در این عرصه جنگ، جنگ اراده هاست و متأسفانه فضای مجازی به‌شدت در این‌موضوع به دشمن کمک می‌کند و امیدواریم در این زمینه شاهد اقدامی تاثیرگذار باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار