خبرهای داغ:

دوره آموزشی طرح ولایت ویژه شورای واحدهای پیشگام در نجف آباد برگزار شد

به همت حوزه بسیج دانش آموزی حضرت زینب سلام الله علیها، دوره آموزشی تشکیلاتی معارف اسلامی با عنوان طرح ولایت ویژه شورای واحدهای پیشگام در مجموعه شهید محلاتی نجف آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۲۱۵۲
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، اولین روز از دوره آموزشی طرح ولایت با حضور ۷۰ نفر از شورا و فرماندهان واحدهای پیشگام با سه کلاس آموزشی برگزار شد.
در کلاس اول دانش آموزان با مباحثی از جمله شناخت مسئولیت ها و عملکرد در بسیج دانش آموزی آشنایی پیدا کردند وکلاس دوم با احکام وضو و پرسش پیرامون مطالب ارائه شده و در ساعت پایانی کلاس تاریخ اسلام با موضوع غدیر تا عاشورا با حضور ححت‌الاسلام نظری برگزار گردید. وی در جمع حضار گفت: "قرآن زندگی وسرنوشت ۲۵_۲۶ پیامبر را مطرح کرده است.این داستانها برای کسانی‌است‌که خوابند، بیدار میشوند.بعد از هر قصه خداوند از ما میخواد تفکر و عبرت و تعقل قل سیرو فی الارض اشاره میکند.
خداوندوقتی وقتی صحبت از حضرت موسی و فرعون میشود از ما میخواهد حضرت موسی و فرعون را در زمان خودمان بیاوریم و مصداقش را بیابیم و اینکه چه کنیم موسی باشیم‌ و فرعون‌ نشویم.
مثلا در وجود ما عواملی مثل جهل و تعصبات بدون پایه علمی باشد نمونه‌ی فرعون بودن است و عواملی مثل انسانیت و فرشته نوع بودن در وجود ما نمونه‌ای از موسی میشود.
کل یوم عاشورا کل ارض کربلا یعنی صحنه کربلا در طول تاریخ مدام‌ تکرار میشود خیمه امام حسین(ع) و خیمه عمربن‌سعد برپاست و سومی هم وجود ندارد یعنی یا باید در خیمه امام باشم‌ یا در خیمه عمربن سعد ، تماشاگر نداریم قرآن میفرماید: اِنّا هَدَیناهُ سَبیل اِمّا شاکِرا (حُسینی باشم) اِمّا کَفُورا (یزیدی باشم)
باید ببینم ویژگی‌های اصحاب امام حسین در شب عاشورا را دارم یا ویژگی‌های لشگریان‌ یزید که مورد لعن خدا هستند، را دارم. ما برای آرایش های ظاهری و جسمی خود الگو داریم اما مگر میشود برای اعتقادات و باورهای خودم‌ الگو نداشته باشم!!
پس در قرآن آنجایی که صحبت از تاریخ میشود ۱)الگو معرفی میکند ۲)وادار به تعقل میکند ۳)عقلانیت را مطرح‌میکند ۴)عبرت
وقتی امروز در‌فضاهای مجازی شبهاتی زیاد مطرح است که تاریخ اسلام‌ مارا برش داده‌اند و میخواهند اعتقادات را هدف قرار دهند مثلادر بحث‌عاشورا با روضه مشکلی ندارندولی میخواهند امامت را از بین ببرند.پس‌باید تاریخ اسلام‌را مطالعه کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار