خبرهای داغ:
سردار فدا:

تحقق تمدن اسلامی هدف نظام اسلامی است

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به محورهای بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تحقق تمدن اسلامی هدف نظام اسلامی است و شرط تحقق آن، پایبندی به اسلام، ولایت، مردم، روحیه انقلابی و استکبار ستیزی است.
کد خبر: ۹۴۴۶۲۰۶
|
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ پاسدار مجتبی فدا شامگاه (سه‌شنبه) در مراسم افتتاحیه دوره طرح ولایت بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم،  گفت: ما پیرو حضرت علی (ع) هستیم که اولین مسلمان و مومن به راه پیامبر (ص) بود، تنها کسی که در خانه خدا متولد شد و در مسجد به شهادت رسید، بزرگ مردی که رشادت‌هایش در دفاع از اسلام و غزوات متعدد در تاریخ ماندگار است.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و مقام و منزلت، شجاعت حضرت علی منحصر به فرد بود، افزود: رهبر معظم انقلاب حضرت علی (ع) الگو و مقتدای بسیجیان معرفی می‌کنند و این درسی برای حرکت ما است‌.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ۴۳سال گذشته تمام نقشه‌های آمریکا را در منطقه خنثی کرده است و وضعیت آمریکا به گونه‌ای است که شبانه مجبور به فرار از منطقه می‌شوند و بیش از ۱۰ میلیارد دلار تجهیزات نظامی خود را در افغانستان جا می‌گذارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدای مدافع حرم داعش را شکست داد و طرح جنگ نیابتی استکبار را خنثی کرد.

سردار فدا اضافه کرد: برخی به دنبال کمرنگ کردن دستاوردهای نظام هستند در حالیکه امروز در فناوری‌های نوین از جمله نانو، شبیه سازی، سلولهای بنیادین و صنایع دفاعی جز اولین‌ها و در برخی موارد جز۱۰ کشور برتر جهان هستیم.
وی گفت:  البته برخی به دنبال تضعیف یا کمرنگ کردن نقاط قوت و دستاوردهای نظام اسلامی و برخی نیز به دنبال پوشاندن نقاط ضعف دشمن هستند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) آغاز و با هدایت های رهبر معظم انقلاب حرکت توفنده خود را دنبال می‌کند و برای آینده برنامه دارد که در ادامه راه به‌وجود جوانانی مثل شما نیازمند است.

 وی تصریح کرد: اسلام و پایبندی به احکام و اعتقادات دینی اولین رکن در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود و همین مسأله امروز هم ضامن تداوم انقلاب اسلامی است و نمونه بارز آن در برگزاری جشن‌های غدیریه در روزهای اخیر در سراسر کشور مشهود بود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از ارکان شکل‌گیری انقلاب، ولایت است، افزود: تاریخ نشان داده است برخی انقلاب‌ها به دلیل دور شدن از آرمان‌ها و رهبری از مسیر خود دور شدند و از اهداف خود رجعت کردند ولی مسیر انقلاب اسلامی بعد از  ۴۳ سال همان مسیر اولیه خود است زیرا رهبر معظم انقلاب بعد از امام (ره) از جنس امام خمینی (ره) است و به دنبال اجرایی کردن دیدگاه و نقشه راهی که امام برای انقلاب ترسیم کردند، در سطح ایران، منطقه و بین‌الملل هستند.

وی تاکید کرد: انقلاب‌هایی که چنین رهبری را نداشتند به قهقرا رفتند و به دلیل دور شدن از مسیر رهبری مدیر و مدبر، انقلابشان مصادره شد کما اینکه در مصر و تونس مشاهده شد.

سردار فدا با بیان اینکه سومین عامل مردم هستند، افزود: بسیج به عنوان بستر ارتباط مردم و نظام، جذب و سازماندهی نیروهای مردمی را در  در مقابل جنگ دشمن در برابر توزیع های مختلف از جمله سال‌های دفاع مقدس و امروز هم در مقابل جنگ ترکیبی و هیبریدی دشمن در دستور کار دارد.

وی روحیه انقلابی و استکبار ستیزی را از دیگر عوامل بوجود آورنده و نگهدارنده انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: لازم است امروز با همان روحیه مسیر انقلابی خود را حفظ کنیم.

 فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان نهبا اشاره به نقش دانش‌آموزان در دوره دفاع مقدس، گفت: امروز نیز ظرفیت بالقوه دانش‌آموزان انقلابی با برگزاری چنین دوره‌هایی در مقابله با تهاجم فرهنگی و سایبری دشمن در ایجاد جبهه فرهنگی اسلام در فضای مجازی سازماندهی می‌شود. 

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به شیوه رهبری و فرماندهی پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) در صدر اسلام در بهره‌گیری از تفکر بسیجی، گفت: امام خمینی (ره) پس از ۱۴ قرن به شیوه رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) حکومت اسلامی را احیا کردند و با بهره جستن از فرهنگ بسیجی غائله‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی را به نفع اسلام مدیریت کردند.
محمدرضا ابراهیمی ادامه داد: امروز تفکر الهی با رهبری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای در امتداد ولایت ائمه اطهار (ع) و پیامبران الهی در جبهه دفاع از حق در برابر باطل در برابر تفکر لشکر شیطان به سرکردگی استکبار جهانی ایستاده‌اند.
وی اظهار کرد: بسیج یک نهاد صرف نیست بلکه یک فرهنگ است و هرگاه یک گروه این فرهنگ را داشته باشد در ترویج دین اسلام و ارزشهای انقلاب موفق می‌شود و هر اندازه از این تفکر دور شود به همان اندازه از رسیدن به مقصود نهایی باز می‌ماند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: امروز در برهه‌ای از تاریخ هستیم که لازم است کار فرهنگی بیشتر انجام دهد و با سلاح روز بتوان به شبهات پاسخ داد و به مشکلات فرهنگی توجه کرد، زیرا دشمن قصد دارد جوانان برومند ایران اسلامی را از مسیر انقلاب منحرف کند و متاسفانه با توجه به غیر حضوری شدن مدارس و دور شدن دانش‌آموزان از فضای تربیت در فضای کرونایی نیز برخی مشکلات فرهنگی و تربیتی بوجود آمد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس همه در برابر همه کودکان، نوجوانان و جوانان وظیفه داریم تا برای نجات آنها تلاش کنیم و آنها را در مسیر انقلاب اسلامی بیاوریم و لذا هر یک از فرماندهان جوان واحدهای مقاومت دانش‌آموزی می‌توانند با منطق اسلامی و زبان لین در مسیر جلوگیری از انحرافات سهم بسزایی داشته باشند.

ابراهیمی با بیام اینکه عمده والایی و بالایی اسلام به آن جهت است که با فطرت انسان سازگاری دارد، اظهار کرد:  طراز و الگوی مسیر حرکت ما رهبر معظم انقلاب است و مبتنی بر توصیه‌های ایشان و مسیر اسلام لازم است دافعه حداقلی و جذب حداکثری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: تلاش ما بر این است که با تعاملات ۲ طرفه، کسانی که از مسیر انقلاب دور شده‌اند را در مسیر اصلی انقلاب اسلامی قرار دهیم تا از این طریق در زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) گام برداریم.

همچنین فرمانده سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان گفت: جذب و سازماندهی شرکت کنندگان در این دوره طرح ولایت طی سه ماه و سه فرایند با معرفی مدیر آموزشگاه، مصاحبه توسط حوزه و مصاحبه توسط سازمان دانش آموزی، انتخاب شدند.

سرهنگ دوم پاسدار حسین رجب‌پور ادامه داد: در این دوره دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم متوسطه با مدل‌های بالای ۱۸ حضور دارند که از اعضای تاثیرگذار مدرسه و محیط خود هستند.تحقق تمدن اسلامی هدف نظام اسلامی است

وی اضافه کرد: این افراد در قالب ۶ گردان دانش‌آموزی به عنوان فرمانده جبهه جنگ نرم سازماندهی می‌شوند و امسال تعداد لشکرهای سایبری بسیج دانش‌آموزی اصفهان به سه لشکر خواهد رسید.

رجب‌پور اضافه کرد: هدف این دوره‌ها پاسخ به نیاز برای شبکه سازی جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی است و طی یک سال فعالیت شبکه سایبری بسیج دانش‌اموزی استعدادها و تولیدات خوبی کشف شد که در جشنواره پرواز ققنوس ارایه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان در دوره طرح ولایت بسیج دانش آموزی در مدت پنج روز برنامه‌های خود را براساس گام دوم انقلاب در حوزه‌های بصیرتی، انگیزشی و آموزشی و تربیتی دنبال می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار