خبرهای داغ:
رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی:

کشف بیش از ۱۵۹ میلیارد ریال کالای اساسی احتکار شده در استان

سرهنگ بخشی از کشف ۱۵۹ میلیارد ریال کالا‌ی اساسی احتکار شده در استان خبر داد و گفت: تشکیل پرونده های کلان در حوزه اقتصادی در سه ماهه ابتدای سال جاری 114 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۴۴۳۱۲۰
|
۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ جواد بخشی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان در نشست خبری اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی در سطح استان در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز، حوزه جرائم اقتصادی و تخلفات، اسقرار در مبادی رسمی و همچنین مقابله با قاچاق سازمان یافته و باندی بصورت تخصصی فعالیت دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به تشکیل قرارگاه مقابله با قاچاق و احتکار کالای اساسی و معیشت محور در سال جاری از افزایش ۱۱۴ درصدی تشکیل پرونده‌های کلان در حوزه‌ی اقتصادی از قبیل احتکار و زمین خواری در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: این پرونده‌ها شامل برنج، آرد، گندم، جو، قند و شکر، روغن خوراکی، روغن موتور، ضدیخ، مواد شوینده و لوازم خانگی و به ارزش بیش از ۱۵۹میلیارد و ۱۹۸میلیون ریال بوده است.

سرهنگ بخشی همچنین از افزایش کشفیات کالا‌های قاچاق در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و با اشاره به اینکه اختلاف قیمت سوخت در کشور با خارج مرز، دلیل اصلی قاچاق سوخت است خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۷۰۴ هزار و ۱۵۴ لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰۴ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در خصوص کشفیات مواد خوراکی ۴۴۸ درصد، پارچه ۳۶۰ درصد، البسه و پوشاک ۳۲۴ درصد، لوازم یدکی خودرو ۲۱۳ درصد، دام سبک ۳۶ درصد و لوازم آرایشی و بهداشتی ۳۲ درصد در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.


سرهنگ بخشی همچنین توقیف ۱۲ دستگاه تریلی سوخت قاچاق، شناسایی باند قاچاق عتیقه با بیش از ۳میلیارد تومان قاچاق، کشف محموله ۵۶ کیلوگرمی زعفران تقلبی و کشف باند قاچاق دام سبک در استان را از مهمترین پرونده‌های پلیس امنیت اقتصادی استان عنوان کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان این که اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا یکی از راهبرد‌های عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی نیروی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود؛ یادآور شد: همراهی و همکاری تمام نهاد‌ها و بخش‌ها با نیروی انتظامی و همچنین اعتماد و مشارکت مردم با پلیس امنیت را به دنبال خواهد داشت و زمینه بروز جرایم در جامعه را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار