خبرهای داغ:
فرمانده سپاه گلپایگان خبر داد:

افتتاح کارگاه تولیدی بسیج طلاب مصلی گلپایگان

فرمانده سپاه گلپایگان، از افتتاح کارگاه تولیدی لباس و سیسمونی به همت خانواده های طلبه در مصلی نماز جمعه گلپایگان با اعطای تسهیلات بسیج سازندگی خبر داد
کد خبر: ۹۴۳۴۲۲۶
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپایگان، بسیج سازندگی سپاه گلپایگان در راستای تقویت بنگاههای زودبازده و کمک به رونق اشتغال در شهرستان اقدام به اعطای تسهیلات قرض الحسنه تا سقف یک میلیارد ریال نموده است.

فرمانده سپاه گلپایگان سرهنگ پاسدار سید عباس میرکریمی در حاشیه افتتاح کارگاه تولیدی بسیج طلاب مصلی گلپایگان،از اختصاص دو میلیارد تومان وام و ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۰ توسط بسیج سازندگی خبر داد.

وی افزود:یکی از این پروژه های اشتغال زایی شهرستان،افتتاح کارگاه تولیدی لباس به همت خانواده های طلبه با اشتغال آفرینی مستقیم ۱۶ نفر و با هزینه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در قسمتی از مصلی نماز جمعه شهرستان گلپایگان است که 100 میلیون تومان از هزینه راه اندازی آن از طریق بسیج سازندگی تأمین شده است.

فرمانده سپاه گلپایگان در تشریح ظرفیت اشتغال زایی این کارگاه زودبازده گفت:این کارگاه خیاطی که تولید کننده پوشاک و سیسمونی است، اشتغال مستقیم ۱۶ نفر را دارد و با توجه به ظرفیت فروش و بازاریابی قابلیت توسعه تا سه برابر ظرفیت را دارد.

وی یکی دیگر از ظرفیت های این کارگاه، صندوق قرض الحسنه با ۳۳ نفر عضو فعال است که برای توانمندسازی معیشتی قشر طلاب و خانواده های آنها ایجاد شده است.

امام جمعه گلپایگان حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در حاشیه این افتتاحیه با یادآوری وضعیت معیشتی طلاب، ایجاد این کارگاه ها را با هدف توانمندسازی قشر طلاب برشمرد و گفت: فضای مصلی تنها در ایام خاصی مانند جمعه های ماه مبارک رمضان به حداکثر ظرفیت استفاده خود می رسد از این رو برای استفاده از ظرفیت کامل مصلی، از این طرح اشتغال آفرینی استقبال شد.

امام جمعه گلپايگان به پیشنهاد استفاده از ظرفیت مصلی در روزهای اوج کرونا برای بستری بیماران یا واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: این نحوه استفاده از مصلی در راستای کار آفرینی می تواند در مساجد و امامزاده ها الگو قرار گیرد .

در این مراسم افتتاحیه که امام جمعه،جمعی از بسیج طلاب و اعضای دفتر امام جمعه شهرستان،فرمانده سپاه گلپایگان و مسئول بسیج سازندگی و تسهیلگر صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی  و مسئولین کارگاه  تولیدی حضور داشتند صندوق قرض الحسنه اشتغال آفرین فاطمیون نیز افتتاح شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار