خبرهای داغ:
عباسیان:

حادثه تروریستی مشهد شاهدی بر همسویی تفکر وهابی با خواست استکبار و صهیونیست است

معاون سیاسی سپاه خراسان رضوی گفت: در این حادثه اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی، افغانستانی هراسی، القای بدبینی مردم نسبت به روحانیت و  ناامن سازی کاذب با بهره گیری از تفکر تکفیری با بُرد رسانه‌ای دنبال شده است که همسو با خواست استکبار و صهیونیست است.
کد خبر: ۹۴۲۴۲۶۵
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین عباسیان، معاون سیاسی سپاه خراسان رضوی شامگاه چهارشنبه ۱۷ فروردین در تحلیل صوتی ویژه حادثه تروریستی صحن مطهر رضوی در مشهد مقدس در جمع هادیان سیاسی استان اصفهان گفت: حادثه تروریستی روز گذشته در مشهد را باید با داده‌های کامل بررسی کرد و نظر به اهمیت موضوع تحقیقات تا تکمیل شدن پرونده ادامه دارد و قطعا روشن شدن تمامی ابعاد این مسأله می‌تواند زمینه تحلیل بیشتری را فراهم کند.

وی اظهار کرد: ضارب سه روحانی در صحن رضوی فردی به نام «عبداللطیف مرادی»، است که یک سال پیش به‌صورت غیر قانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در منطقه مهرآباد مشهد اقامت داشته و به‌همراه برادرش در یک باربری کار می‌کرده است.
عباسیان اظهار کرد: عبداللطیف مرادی برخلاف مسلمانان اهل‌سنت، دارای «تفکرات تکفیری» بوده که شیعیان را «رافضی و مجوس» می‌دانسته و معتقد بود باید خون آنان ریخته شود. و در برخی شبکه‌های اجتماعی با نام‌های متعدد فعالیت داشته است و به دنبال اختلاف افکنی در امت اسلامی بوده‌است.
معاون سیاسی سپاه خراسان رضوی اضافه کرد: ضارب روز سه شنبه ساعت حدود ۱۳ وارد در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) و پس از ایجاد آمادگی حدود یک ساعت در ساعت ۱۴:۱۶ با یک چاقوی آشپزخانه‌ای به سه روحانی حمله کرد و با ضربات متعدد چاقو آنها را زخمی می‌کند که یکی از آنها به نام حجت الاسلام اصلانی با ۲۰ ضربه چاقو به شهادت می‌رسد.
وی ادامه داد: اینکه آیا ضارب این سه نفر را از قبل در نظر داشته در دست بررسی است ولی اینکه هدف وی حمله به روحانیون بوده‌اند مشخص است و البته تحقیقات ابن پرونده ادامه دارد.
عباسیان اضافه کرد: پیکر طلبه جهادگر، شهید محمد اصلانی، صبح امروز چهارشنبه در زادگاهش، شهر سده خواف با حضور اقشار مختلف مردم تشییع شدوانشب نیز مراسم وداع با پیکر این طلبه شهید در حرم مطهر رضوی در حال اجرا است.
معاون سیاسی سپاه خراسان رضوی با اشاره به خدمات جهادی حجت‌الاسلام اصلانی تصریح کرد: وی ۲۰ سال پیش با کمک خیرین مسجد صاحب الزمان (عج) را در یکی از محلات مشهد احداث و به عنوان امام جماعت این مسجد فعالیت می‌کرد و از این محل برای هماهنگی و ترویج فعالیت محرومیت زدایی و جهادی استفاده می‌کرد و حتی چندی قبل هم به دنبال هماهنگی فعالیت‌های جهادی ماه رمضان در محله‌های حاشیه‌ای شهر مشهد بود و‌ حتی شب شهادت نیز در برای نیازمندان سفره انداخته بودند.
وی افزود: حجت الاسلام متولد دهه ۴۰ و از جانبازان دفاع مقدس و برادر ۲ شهید بودند و به نقل از آشنایان و اطرافیان و خانواده همواره از خدا طلب شهادت را درخواست می‌کرد و به نقل از برخی همراهان در سفر به کرمان، امسال بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی حاضر شده‌ بودند و از خداوند توفیق شهادت را می‌خواستند.
عباسیان با اشاره به اظهارنظرها و محکومیت‌های اقشار مختلف در خصوص این حادثه تروریستی گفت: آیت‌الله رییسی رئیس جمهور ایران در نشست امروز هیات دولت، درباره حادثه دیروز در مشهد تاکید کرد که کسانی که دشمنی کردند از جریان تکفیری بودند و نباید اجازه داد استعمارگران و منافقان با استفاده از اختلافات قومی و مذهبی بین مسلمانان و مردم کشورمان با همسایگان اختلاف بیندازند؛ زیرا اختلاف‌افکنی از روش‌های قدیمی استعمارگران است.
معاون سیاسی سپاه خراسان رضوی ادامه داد: همچنین تولیت آستان رضوی نیز با در پیامی با بیان اینکه حریم امن رضوی مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است، با محکومیت این جنایت، تاکید کرده است با درایت و هوشیاری عموم مسلمین، نقشه‌های معاندان و جنایتکارانه استکباری و اندیشه‌های تکفیری در راستای ایجاد رخنه میان اجماع و وحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین شورای هماهنگی تبلیغات در بیانیه‌ای این جنایت و هتک حرمت به حرم مطهر و زائران رضوی و روحانیت خدوم، بخشی را از طراحی و توطئه شوم رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار دانسته است.
عباسیان اظهار کرد: همچنین  طلاب افغانستانی نیز با صدور پیامی خاطر نشان کرده‌اند که دست استکبار و ایادی آنها در منطقه عامل اصلی این حادثه است تا بین امت اسلامی تفرقه و دو دستگی ایجاد کند و از همه مهمتر مایه بدبینی نسبت به مهاجرین مظلوم افغانستانی گردد.
معاون سیاسی سپاه خراسان رضوی گفت: در ادامه این بیانیه آمده است که مبلغین جهادگر افغانستانی در عرصه های مختلف فرهنگی و تبلیغی در  حاشیه شهر دوشادوش طلاب جمهوری اسلامی ایران سالهاست با این سفاکان خونریز دست و پنجه نرم میکنند همانگونه که بارها امتحان خود را در صحنه های دفاع مقدس و دفاع از حرم پس داده اند
وی با بیان اینکه این حادثه از چند بعد دارای اهمیت است، افزود: انتخاب قشر روحانیت به عنوان هدف ترور روحانیت یکی از ابعاد این مسأله است و نشان می‌دهد دشمن دست بردار نیست و با توجه به اینکه طی روزهای اخیر نیز اقداماتی علیه برخی طلاب وجود داشته است، اهمیت مسأله را بیشتر می‌کند.
عباسیان اضافه کرد: همچنین انتخاب محل صحن رضوی و خطرپذیری برای ورود سلاح با احتمال اینکه فراری برای او وجود ندارد و انتخاب پوشش لباس مردم افغانستان برای این عمل تروریستی، این سوال را در مخاطب ایجاد می‌کند که اهداف این قضیه چیست و هرچه انسان بیشتر در زوایای این حادثه دقت می‌کند جز ب‍ُعد رسانه‌ای برای بدخواهان این نظام، چیز دیگری را به دنبال ندارد.
معاون سیاسی سپاه خراسان رضوی ابراز کرد: در این حادثه اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی، افغانستانی هراسی، القای بدبینی مردم نسبت به روحانیت و  ناامن سازی کاذب با بهره گیری از تفکر تکفیری با بُرد رسانه‌ای دنبال شده است که همسو با خواست استکبار و صهیونیست است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با علماء، اندیشمندان و میهمانان شرکت‌کننده در «کنگره‌ی جهانی جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی»، ادر آذر ۱۳۹۳، گفت: اقدامات جریان خبیث تکفیری در جهت اهداف آمریکا و دولت‌های استعماری و رژیم صهیونیستی به‌ویژه تلاش برای به فراموشی سپرده شدن مسئله‌ اصلی فلسطین و مسجدالاقصی، است.
عباسیان افزود: جریان تکفیر و حکومت‌های پشتیبان آن کاملاً در جهت اهداف استکباری یعنی آمریکا و دولت‌های استعماری اروپایی و رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند و با ظاهری اسلامی، عملاً درخدمت آن‌ها هستند و در این زمینه شواهد بسیاری وجود دارد.
معاون سیاسی سپاه خراسان رضوی ادامه داد: دشمن در صدد است با برخی تحلیل‌ها غلط و بزرگنمایی‌های واهی و انحراف اذهان در راستای تخریب امنیت حرکت کند و با انواع تاکتیک‌ها و تکنیک‌های رسانه‌ای، شبهه‌افکنی و تردید این روند را تبدیل نارضایتی اجتماعی و در گام‌های بعدی به سمت آشوب سازی سوق دهد.
وی خاطر نشان کرد: راه خنثی سازی این مسأله بصیرت و‌ هوشمندی در فهم واقعیت، عمل با تکلیف و داشتن عزم و اراده و همچنین روشنگری و تبیین در جامعه است و قطعا در روزهای آینده شاهد مشخص شدن ابعاد و سرنخ‌‌های بیشتری در خصوص این پرونده خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار