خبرهای داغ:
آیت‌الله طباطبایی نژاد:

مسجد نقش محوری در حل مشکلات محله‌ها دارد

امام جمعه اصفهان گفت: مسجد بعنوان پایگاه مردمی امر به معروف و نهی از منکر، برای حل مشکلات مردم در محله‌ها باید نقش محوری داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۱۸۰۷۴
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در دیدار اعضای مجمع "رهروان امر به معروف و نهی از منکر" استان افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر به معنای این است که به مردم گفته شود نباید نسبت به دین بی‌تفاوت بود.

وی افزود: یکی از زمینه‌های ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر، افزایش فعالیت گروه‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد است که نقش مهمی در نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه دارند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان‌اینکه مسجد باید از پایگاه مردمی امر به معروف و نهی از منکر باشد، افزود: شناسایی افراد نیازمند در هر محله باید از سوی مسجد صورت بگیرد و بصورت پنهانی و با حفظ کرامت افراد نیازمند، به آن‌ها کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن نیاز‌های مردم و اقشار ضعیف در محله‌ها، فعالیت خیران نیز ضروریست.
امام جمعه اصفهان افزود: مساجد می‌توانند بسیاری از مشکلات محله‌ها را برطرف کنند و در حال مسائل مبتلابه جامعه نقش مهمی داشته باشند.

رییس مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر اصفهان هم در این دیدار اظهار داشت: فلسفه شکل گیری این مجمع در استان از سال ۹۵ آغاز شد و کوشیدیم طبق فرامین رهبر معظم انقلاب در راستای احیای این واجب فراموش شده گام برداریم.

سردار جواد استکی افزود: همه فعالیت‌های مجمع، به عشق احیای این فریضه واجب و لبیک به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در باره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک همه افراد بتوانیم این واجب فراموش شده را احیا کنیم چرا که یکی از نیاز‌های ضروری جامعه، عمل به این فریضه الهی است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار