خبرهای داغ:
در راستای تداوم تامین آب شرب شهرستان در فصل تابستان

عملیات بازسازی و مرمت آب انبارهای محله چهل دختران توسط بسیج سازندگی نایین انجام شد

به همت بسیج سازندگی و همیاری خیرین ،آب انبارهای حاج ملاحسین و حاج حسن واقع در محله چهل دختران نایین تعمیر و بازسازی گردید.
کد خبر: ۹۴۱۶۲۶۱
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نایین ،به منظور تداوم تامین آب شرب شهرستان در ماههای گرم سال ، به همت بسیج سازندگی و همیاری خیرین نایینی ، 2باب آب انبار حاج ملا حسین و حاج حسن محله چهل دختران نایین مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت.

ابوالفضل زمانی ،کارشناس  بسیج سازندگی نایین در گفتگویی با خبرگزاری بسیج گفت : اقدامات صورت گرفته شامل  بهسازی و مرمت بادگیر آب انبار ملا حسین بوده که با این اقدام ،تهویه هوای آب انبار ومخازن ذخیره آب آن بهتر صورت گرفته و مانع از تخریب گنبد و دیواره های آن می گردد.

وی همچنین با اشه به مرمت دیواره هاو گنبد و بادگیرها ،گفت:  احداث بادگیرهای جدید جهت تهویه و خنک سازی آب آب انبارها ، می باشد که کلیه اقدامات در مدت سه ماه ،با اعتبار بالغ بر 5 میلیارد و یکصد میلیون ریال صورت پذیرفته است .

کارشناس بسیج سازندگی نایین گفت : از اعتبار یاد شده مبلغ 1 میلیارد و 100 میلیون ریال توسط منابع بسیج سازندگی و سپاه استان اصفهان و مابقی توسط خیرین و کمکهای مردمی تامین و هزینه گردیده است .

وی در ادامه گفت: با توجه به خشکسالی  سالهای اخیر وکمبود منابع آب شیرین در مناطق کویری ، عمده منبع تامین آب شرب شهرستان، از ذخایر آب انبارها تامین می گرددو بدین منظوراز مسئولین و مدیران ذیربط انتظار می رود نگاه ویژه ای به حفظ و نگهداری این موقوفات ارزشمند داشته باشند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار