خبرهای داغ:

برنامه‌های بسیج ورزشکاران استان اصفهان در دهه فجر/ برتری پایگاه‌های استعدادیابی بسیج استان اصفهان

مدیر مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج سازمان بسیج ورزشکاران گفت: برنامه‌ داریم برای هر ناحیه، استعدادیابی در رشته‌ای که مورد علاقه مردم آن منطقه است اتفاق بیفتد که در همین زمینه سال گذشته پایگاه استعدادیابی کاراته اول شد و امسال پایگاه تیراندازی، بین ۴۵۰ پایگاه استعدادیابی بسیج کشور اول شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۱۷۵
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، وحید رجبی، مسوول مرکز تربیت‌ بدنی و ورزش بسیج سازمان بسیج ورزشکاران و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت اصفهان، در نشست خبری با محوریت تشریح برنامه‌های فرهنگی، ورزشی بسیج در آستانه چهل و سومین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مجموعه بسیج متعلق به مردم است و فعالیت‌ها، ماموریت‌ها و هرچه در مجموعه انجام می‌شود، در اختیار مردم است.  

وی با اشاره به برنامه‌های دهه مبارک فجر تصریح کرد: از سنوات گذشته بسیج وارد ساخت سالن‌ها و سوله‌های ورزشی شد، سالن‌های صالحین برای بازی‌های غیر توپی و رزمی و ۹دی برای ورزش‌های توپی است و اولویت بندی با مکان‌هایی بود که دچار فقر هستند.

رجبی با بیان این که حدود ۵۴ سوله ورزشی در روستاها است، افزود: ۷۰ درصد اعتبارات ساخت سوله‌ها را مجموعه سازمان بسیج تقبل کرد و ۳۰ درصد که قرار بود به وسیله منابع استانی تحقق پیدا کند، به دلایل مختلف تحقق پیدا نکرد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان اصفهان با بیان اینکه اولویت با راه‌اندازی، تکمیل و بهره‌برداری از سوله‌ها و سالن‌هایی بود که ناقص مانده بود، تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که انجام شد بودجه‌های خوبی از منابع استانی تامین شد. و این سوله‌ها به سمت تجهیز و تکمیل می‌رود تا وارد چرخه استفاده شود.

وی عنوان داشت: علاوه بر هدف ورزشی یکی دیگر از اهدافی که در مناطق روستایی دنبال کردیم این است که در حواث طبیعی، بتوان برای اسکان از این سالن‌ها استفاده کرد. 

رجبی با بیان این که پایگاه‌های استعدادیابی در مکان‌های ورزشی را‌ه‌اندازی شده، ادامه داد: برنامه‌ داریم برای هر ناحیه استعدادیابی در رشته‌ای که مورد علاقه مردم آن منطقه است اتفاق بیفتد مثلا منطقه فریدون‌شهر کشتی خیز است که پایگاه استعدادیابی کشتی راه‌اندازی شد و یا در گلپایگان پایگاه کاراته تاسیس شد که چند نفر به تیم ملی راه پیدا کردند.

مدیر مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج سازمان بسیج ورزشکاران در همین خصوص گفت: سال گذشته پایگاه استعدادیابی کاراته، رتبه اول کشور شد و امسال پایگاه تیراندازی، بین ۴۵۰ پایگاه استعدادیابی بسیج کشور اول شد، در چادگان پایگاه تکواندو و در فلاورجان والیبال راه اندازی شد و در هر شهرستان به فراخور علاقه مردم آن شهرستان بوده است.

وی در خصوص باشگاه مقاومت بیان داشت: در سال آینده باشگاه مقاومت با بروز رسانی اساس‌نامه و تشکیل هیات مدیره قوی با برنامه ریزی در شهرستان‌ها، فعال می‌شود‌.

رجبی در خصوص افتتاح خانه‌های تخصصی بسیج، تصریح کرد: به آمایش سرزمینی و علاقمندی مردم شهرستان‌ها بستگی دارد، سال‌های گذشته مسوولان هیات‌های باشگاه مقاومت غیر از هیات‌های استان بودند، به دلیل تجمیع ظرفیت‌ها و بهره‌ برداری از پتانسیل ورزش، اینها یکی شد، در دهه فجر خانه ورزش‌های تخصصی رزمی در نائین و خانه تخصصی والیبال در خمینی‌شهر افتتاح می‌شود.

مدیر مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج سازمان بسیج ورزشکاران در خصوص بازی‌های بومی محلی عنوان داشت: برگزاری بازی‌های بومی محلی در رشته‌های هفت سنگ، طناب‌کشی، طناب‌زنی و دان پلان در روز پنجشنبه بیست و یکم بهمن ماه، به صورت همزمان توسط دوهزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که مسابقات فوتسال ویژه نیروهای وظیفه ستاد، در محل لشکر ۱۴ امام حسین(ع) به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است، ادامه داد: همچنین جشنواره ورزشی فداییان ولایت ویژه پایوران سپاه استان، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار از دیگر برنامه‌های ورزش بسیج در دهه فجر در سطح استان است.

رجبی اظهار کرد: برگزاری دوره مربیگری تئوری درجه۳ ویژه ۴۰۰ نفر از خواهران و برادران سرباز در غالب دوره‌های مهارت آموزی برگزار خواهد شد‌. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار