خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

دهه فجر فرصت تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: لازم است تمامی خدمات و دستاوردهایی که جمهوری اسلامی ایران انجام داده است در ایام‌الله دهه فجر برای مردم و نسل جوان تبیین شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۷۴۲
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز شنبه در ستاد استانی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: به برکت خون شهدا و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی در نقطه اوج پیشرفت قرار دارد و هر روز بیش از گذشته در مسیر اقتدار و شکوفایی با حرکت به جلو راه خود را ادامه می دهد.
وی گفت: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب توسعه جهاد تبیین است که ضرورت دارد در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب تلاش مضاعف داشته باشیم.
امام جمعه اصفهان دهه فجر را بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی  دانست و افزود: در عمر با برکت انقلاب اسلامی پیشرفت ها و خدمات فراوانی در شهرها و روستاهای کشور انجام شده و  لازمه این دستاوردها تبیین و بازگویی آن در ایام الله دهه فجر است.
آیت الله طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: حتی خدمات صورت گرفته در زمینه آب، برق، تلفن، گاز، جاده در انقلاب اسلامی قابل مقایسه با زمان طاغوت نیست.
وی گفت: در زمان طاغوت عدالت اجتماعی در مراکز استان‌ها وجود نداشت و امروز شاهد خدمات مطلوب در دور افتاده ترین روستا هستیم.
وی افزود: پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه های نظامی، علمی و پزشکی با کشورهای اطراف و منطقه قابل مقایسه نیست و دشمنان ما که سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران انجام داده‌اند، اذعان دارند که تحریم‌ها بر روی ایران اثرگذار نبوده است و جمهوری اسلامی ایران توانسته است به حرکت خود ادامه دهد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان هم در این باره گفت: امسال ایام‌الله دهه فجر در ۴۳ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی برگزار می‌شود که مجموعه فعالان عرصه فرهنگ برای بزرگداشت این مناسبت بزرگ ملی برنامه‌های مردمی خوبی را تدارک دیده‌اند.
محمد علی احمدی افزود: آغازین روز دهه فجر که مصادف با سالروز حضرت امام (ره)است، مطابق با روال سال های قبل با برنامه‌های متنوع در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها در گلستان شهدای اصفهان و گلزار شهدای شهرستان‌ها و شهرهای و روستاهای استان است.
وی گفت: برای بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر ستادهای مردمی دهه فجر در سراسر استان در نقاط مختلف شهری و روستایی و همچنین در همه مجموعه‌هایی که به نوعی مردم در آن‌ها نقش دارند، مثل همه شهرها و روستاها، مدارس، کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی و تولیدی فعال خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای اقشار مردم به منظور بزرگداشت این ایام باشکوه برنامه‌های خاصی تدوین شده‌ است، گفت: ۲۷ کمیته در ستاد دهه فجر استان و به اقتضای شرایط در شهرستان‌های استان کمیته‌های مختلفی متشکل از نهادهای مردمی و انقلابی و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است.
احمدی ادامه داد: بر همین اساس تأکید ما بر این بود که مسوولان برگزاری ستادهای دهه فجر با ائمه محترم جمعه هماهنگی داشته باشند که برنامه‌هایی که برای یوم‌الله ۲۲ بهمن هست تداخل و اختلافی با برنامه‌های نماز جمعه نداشته باشد و به همین دلیل هماهنگی‌های خوبی را با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان داشتیم.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: ۱۲ بهمن از چند جهت برای ما روز مهمی است، نخست آنکه سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) است، و از طرفی ۱۲ بهمن آغاز و مقدمه جشن‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد، بهترین سند شناخت گذشته، وضع موجود و اهداف آینده؛ بیانیه گام دوم انقلاب است.
احمدی ادامه داد: برنامه‌های ستاد دهه فجر امسال براساس چند محور از جمله تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: مردم با رهبری و هدایت امام راحل، انقلاب را به پیروزی رساندند و همواره ایشان و نایب بر حقشان را چراغ راه خود قرار داده و حرکت کرده‌اند ما نیز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را الگو و سرمشق فعالیت‌های ایام‌الله فجر قرار دادیم.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان امید بخشی بر محور انقلاب اسلامی؛ را دومین محور دانست و گفت: امید کاذب نیاز نیست، امیدهای واقعی را در جامعه نشر دهید و بر محور شعارهای انقلاب امید آفرینی کنید.

وی افزود: برگزاری جشن‌های انقلاب اسلامی به دست مردم؛ سومین محور برنامه‌ها خواهد بود، به صورت شعاری در این زمینه برخورد نشود، ما می‌توانیم برنامه‌هایی را طراحی کنیم که در آن مردم تصمیم گیر و اجرا کننده برنامه‌های انقلاب باشند، در همین راستا ستادهای مردمی در تمامی دستگاه‌ها، نهادها، مساجدو  مدارس تشکیل شود و جشن‌های محله محور با پوشش رسانه‌ای قوی توسط صدا و سیما صورت پذیرد.
احمدی تصریح کرد: از فضای مجازی نهایت استفاده را باید در جهت نشر فرهنگ و آرمان انقلاب کرد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امسال با توجه به تقارن ۲۲ بهمن با روز جمعه، با توجه به موافقت امام جمعه اصفهان امسال مثل سال‌های جشن ملی ۲۲ بهمن در میدان امام اصفهان برگزار می‌شود و بعد از آن هم نماز جمعه در همان میدان اقامه خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: استان اصفهان در زمان انقلاب ۲۱۷ شهید تقدیم انقلاب نموده است که نباید یاد و نام این شهدا فراموش شود.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار