خبرهای داغ:
صبح امروز صورت گرفت

تقدیر از 6 طرح منتخب در اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری خراسان جنوبی

در مراسم اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری خراسان جنوبی با حضور معاون علمی و پژوهشی و فناوری سازمان بسیج از 6طرح برگزیده تقدیر شد.
کد خبر: ۹۴۰۰۰۱۹
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صبح امروز چهارشنبه (24آذر) اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری استان با حضور سردار رحیمی معاون علمی و پژوهشی و فناوری سازمان بسیج و جمعی از مسئولین در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

 

سردار"علی قاسمی" فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان در این رویداد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار علم، اقتصاد مقاومتی و روشنگری هستند.

 

قاسمی عنوان داشت: خداوند راه و مسیر را به وسیله قرآن کریم و ائمه اطهار ع به ما نشان داده است و بشر اختیار دارد و هر کس در هر زمینه ای بخواهد رشد پیدا می کند.

 

وی ابراز داشت: آزادی اندیشه و عمل به همراه چارچوب به انسان داده شده است در خیلی از کشورها با اتکاء به نیروهای داخلی در عرصه علم قوی شده اند که می توان با روحیه جهادی و انگیزه الهی ما نیز در این مسیر موفق شویم.

 

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه رسالت سپاه و بسیج این است که نخبگان را دور یکدیگر جمع کنیم  افزود: وظیفه ما جهاد علمی است و این در نیروهای مسلح به خوبی نشان داده می شود.

 

قاسمی عنوان کرد: می بایست افرادی که معتقد به نظام و ولایت هستند را زیر چتر نظام جمع کنیم. هرآنچه که داریم خداوند به ما عطا کرده است واین بستر را فراهم کرده تا کرامت و تعالی پیدا کنیم.

 

وی از تمامی دست اندکاران و نخبگان برای  برگزاری این جشنواره  رویداد تخصصی جهادگران علم و فناوری استان تقدیر کرد.

 

علی فرخنده مسئول بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان نیز در این مراسم گفت: رویداد تخصصی جهادگران علم و فناوری خراسان جنوبی از شهریور ماه با برگزاری رویداد " ایده شو " آغاز شد.

 

وی بیان داشت: این رویداد تخصصی مسئله محور و براساس مشکلات استان در عرصه های آب، محصولات استراتژیک، معدن و اقتصاد مرز است که باید برای این عرصه ها و برون رفت از مشکلات چاره اندیشی کنیم.

 

فرخنده افزود:  30طرح در مرحله نهایی مورد پذیرش قرار گرفت و 12 طرح نیز رویدادهای ایده شو در شهرستانها به مرحله استانی راه پیدا کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته در افتتاحیه این رویداد قریب 4 ساعت محفل تخصصی و علمی با حضور 7 نفر از داوران استان طرح های فناورانه مورد ارزیابی قرار گرفت

که از این تعداد 5 طرح به مرحله نهایی راه پیدا کرده اند.

مسئول بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان با بیان اینکه در نمایشگاه تخصصی جهادگران علم و فناوری نیز 25 غرفه حضور دارند گفت: بخش اعظم این نمایشگاه جوانان و نخبگان استان هستند که از روستای مرزی تا مرکز استان مخترعین و مبتکرین حضور دارند و این تکلیف و وظیفه ما را در حمایت از مخترعین و پژوهشگران سنگین می کند.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند" علم به تنهایی برای انقلاب اسلامی نافع نیست لذا تعهد نیز لازمه آن است" افزود: علم همراه با روحیه جهادی و تفکر انقلاب کارساز است.

 

فرخنده ادامه داد: باید برای دیده شدن جوانان و نوجوانان نخبه در استان همت داشت و در گام دوم انقلاب باید مرزها ناشناخته علم را با روحیه جهادی میسر کرد چون امروز اگر افرادی حرفی برای گفتن در عرصه علم و فناوری دارند تلاش کردند.

 

گفتنی است؛ در پایان مراسم از 6 طرح برگزیده و شایسته تقدیر، فعالان بسیج علمی پژوهشی سپاه استان و نهادهایی که در برگزاری جشنواره همکاری کردند تقدیر شد.

شایان ذکر است این نمایشگاه به مدت 3 شب برای بازدید عموم در حسینیه جماران بیرجند دایر است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار