خبرهای داغ:

پرورش بز کوه‌های آلپ فرانسه در بسطام

شاهرود_کارآفرین بسطام،با دریافت راهنمایی از کارشناسان واحد اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد اکنون بز‌های فرانسوی را با بازدهی چندین برابر از نژاد‌های بومی ایرانی پرورش می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۲۴۳۳۰
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
پرورش بز کوه‌های آلپ فرانسه در بسطامبه گزارش خبرگزاری بسیج، کارآفرین بسطام که گامی نو در پرورش دام برداشته است گفت: برخلاف همه دامدارانی که نژاد‌های بومی را در اختیار داشتند به فکر رو آوردن نژاد‌های برتر با بازدهی بیشتر بودم.
وی تصریح کرد: دوران شیردهی بز‌های بومی ایران به‌طور متوسط دو تا پنج ماه است و بین نیم تا یک کیلوگرم شیر در روز تولیدمی کنند، اما بزسانن بیش از ۳۰۰ روز شیردهی و روزانه از سه تا چهار کیلوگرم تولید شیر دارد.
کارآفرین بسطامی با اشاره به اینکه چندقلوزایی از دیگر ویژگی‌های بزسانن است، خاطرنشان کرد: دو تا پنج قلوزایی در این نژاد به‌وفور مشاهده‌شده است.
وی بابیان اینکه بعد از تحقیقات و دریافت راهنمایی از کارشناسان واحد اشتغال و خودکفایی کمیته بسطام موفق به دریافت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی شدم تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۵ رأس بز سانن با نژاد فرانسوی خریداری کردم و در اینده نزدیک به فکر توسعه این طرح هستم.
وی اعتمادبه‌نفس، پشتکار، توکل بر خدا را از عوامل موفقیت خود برشمرد و گفت: خودباوری و توجه به بازار فروش از مواردی است که باید رعایت شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار