خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اصفهان:

آمریکا در سراشیبی سقوط/دولت ها باید خدمت گذار نظام و مردم باشند

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سابقه جنگ ها و شرارت های رژیم آمریکا در 200 سال حیات خود، عنوان کرد: روی آوری آمریکا به جنگ روانی و دیپلماسی به دلیل ترس آن ها از رویارویی نظامی با ایران است.
کد خبر: ۹۲۴۹۹۷۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با دعوت از عموم جامعه به رعایت پروتکل های بهداشتی از تلاش های شبانه روزی کادر درمانی و جهادگران عرصه سلامت قدردانی کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کادر درمان در صف اول مقابله با کرونا در این چند ماه ایثار زیادی از خود نشان دادند، عنوان کرد: مردم ایران در این ایام با همراهی کادر درمانی و به ویژه در طرح کمک مومنانه یادگار عظیمی از خود برجا گذاشتند.

وی با اشاره به محدودیت هایی که برای برپایی مراسم های معنوی در طول این ایام به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: مدت زیادی محدودیت‌های زیادی در عبادات و مراسم مذهبی داشتیم و نیاز داریم، معنویاتی که از دستمان رفت، تا حدی جبران کنیم.

مهدوی با انتقاد از برخی مفاسد در فیلم های سینمایی و سریال های موجود، گفت: نفوذ فرهنگی دشمن در این زمینه زیاد شده است و باید به توصیه های دینی برای توجه به بنیان خانواده و حفظ پوشش توجه ویژه ای کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان حفظ حجاب را تضمین کننده فکر راحت و سلامتی روح دانست و عنوان کرد: میدوارم رعایت تقوای الهی را با بصیرت کافی و توجه به دسیسه‌های دشمن بیشتر از گذشته داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دو سال پیش به بحث افول آمریکا اشاره کردند و اکنون افول تدریجی آمریکا را می‌بینیم، گفت: قدرت نرم و سخت آمریکا هر دو افول پیدا کرده‌اند؛ قدرت نرم احاطه بر افکار جهانی و قدرت سخت قدرت نظامی آمریکا است‌.

مهدوی آمریکا را در سراشیبی سقوط دانست و تاکید کرد: آمریکا در قضیه کرونا از نظر آماری در صدر جدول جهانی است؛ ما علاقه ای به صدمه هیچ انسانی نداریم اما  مسؤولان آمریکایی نتوانستند یا نخواستند این بیماری را مدیریت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تظاهراتی که بعد از کشتن بی‌رحمانه یک شهروند سیاه‌پوست، مردم آمریکا به صحنه آمدند و در حرکت خود استمرار داشتند و مقابل مسؤولان آمریکایی ایستادند.

وی با بیان اینکه کشوری که همیشه به دنبال اختلاف در کشورهای مختلف دنیا بود، خود امروز دچار اختلاف شده است، اظهار کرد: شکست‌های پی در پی آمریکا در بحث محور مقاومت در منطقه بحران دیگری برای آمریکا است البته لازم است هوشیاری خودمان را در برابر این رژیم حفظ کنیم.

مهدوی با اشاره به سابقه جنگ ها و شرارت های رژیم آمریکا در 200 سال حیات خود، عنوان کرد: روی آوری آمریکا به جنگ روانی و دیپلماسی به دلیل ترس آن ها از رویارویی نظامی با ایران است.

امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از برخی عزل و نصب های غیرکارشناسی دولت در سال پایانی حیات خود، تصریح کرد: در سال پایانی، دولت‌ها می‌خواهند مهره‌های خود را سر کار بگذارند، دولت ها باید خدمت گذار نظام و مردم باشند و  مردم رضایت ندارند که مسؤولی بخواهد آرامش مردم را خدشه‌دار کند.

وی با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها مسؤولان خانواده‌هایشان در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، گفت: «این افرادی که حاضر نیستند پا روی پرچم آمریکا بگذارند،  باید عوض شوند نه مسؤولانی که به مردم خدمت می‌کنند».

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار