مشاوره‌های حقوقی به خانواده‌های کم بضاعت توسط بسیج حقوقدانان ارائه می‌شود

رئیس بسیج حقوقدانان کشور گفت: امیدواریم سازوکاری فراهم شود تا بتوان مشاوره‌های حقوقی به خانواده‌های کم بضاعت توسط بسیج حقوقدانان ارائه کرد.
کد خبر: ۹۱۷۲۰۳۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳

مشاوره‌های حقوقی به خانواده‌های کم بضاعت توسط بسیج حقوقدانان ارائه می‌شودبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ مهدی بهرامیان عصر امروز در مراسم اختتامیه اجلاسیه بسیج نخبگان کشور اظهار داشت: تعداد مسئولان اجرایی انجمن‌های موجود در استان‌ها اندک بوده که برای برطرف سازی این مشکل حدود هشت ماه به بحث و گفت‌وگو پرداختیم، در حال حاضر قرار بر راه اندازی شبکه انجمنی است تا افراد بتوانند از ظرفیت موجود در شهر خود استفاده کنند.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور تصریح کرد: در گام نخست انجمن دانشجویان کارشناسی تشکیل شده است، در دانشگاه‌ها در دو مبحث قضایی و اجرایی آسیب‌های بسیاری را شاهد هستیم که این دغدغه‌ها ما را برای بهبود شرایط هدایت می‌کند، در حال حاضر مصادیق عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و جهاد حقوقی محقق نشده است.

بهرامیان ادامه داد: مشاوره باید برای خانواده‌های بی‌بضاعت صورت پذیرد، این امر در مناطق برخوردار از شرایط مطلوب فایده‌ای ندارد، باید در دانشگاه‌ها حکم‌آموزی شرط نخست آموزش باشد و مسائلی چون تحکیم بنیاد خانواده، مسائل اقتصادی، اعتیاد و حقوق آموزی باید در اولویت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: باید تقویت شبکه‌سازی صورت پذیرد و در نهایت اقدام به معرفی آن کنیم، این امر در سیاست‌های کلی توسط بسیج پیگیری می‌شود و دفاع از حقوق ملت در عرصه های خارجی، آسیب شناسی نظام حقوقی قضایی کشور و نظایر این موارد از برنامه‌های جدی ماست.

بهرامیان گفت: باید ظرفیت‌سازی صورت پذیرد و امور تأکید شده در بیانیه مورد اهمیت واقع شود، در عرصه‌های خارجی امور مختلفی انجام شده است، هر خانواده بسیجی باید یک حقوقدان و یک وکیل را دارا باشند، این امر در ادارات مختلف پیگیری شده و به دنبال محقق شدن آن هستیم.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور گفت: طی نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه درخواست در نظر گرفتن شأن مشاورتی و تخصصی داشتیم، در حال حاضر افراد بسیاری در بسیج عضو شده و آماده ارائه خدمت هستند، بسیج حقوقدانان در حال خدمت‌رسانی هستند و مسئولان نیز باید به آنها کمک رسانند.

وی بیان کرد: برگزاری چندین جلسه توسط مسئولان سبب اجرایی شدن برنامه شبکه‌سازی شده است، این آغاز و حضور نشان از اراده و عظم جدی حقوقدانان بسیجی برای حل مسائل مهم کشور است.

بهرامیان خاطرنشان کرد: تحول سازنده و اثرگذاری در این زمینه صورت پذیرفته است، برنامه‌های فشرده‌ای در موضوعات مختلف در نظر گرفته شده و خانواده‌های بسیجی زیر نظر دبیر انجمن قضات استان فعال هستند، انجمن سردفتران، دانشجویان، کارمندان حقوقی قضایی، انجمن وکلا و نظایر این موارد از انجمن‌های فعال در استان‌ها هستند.

وی اظهار داشت: در این چند روز موضوعات مختلفی بررسی شده و موضوعات مطرح شده در جامعه نخبگان قابل توجه است، باید امور مربوط به شبکه‌ها و انجمن‌ها مورد بازنگری واقع شوند، نقش حقوقدانان در دستگاه‌های قضایی مشخص و پس از بازنگری در نشست‌های مختلف تعیین شده است.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور ادامه داد: ما به شبکه‌های منسجمی احتیاج داریم تا بتوانند سایر شبکه‌ها را نظم ببخشند، این امر در هیئت اندیشه‌ورز مطرح شده و به زودی از این انجمن‌ها نیز بهره مند می‌شویم.

وی افزود: امید است بتوان ین اختتامیه را آغاز بزرگی برای حرکت عظیم حقوقدانان بسیجی برای نیل به تمدن مورد اشاره مقام معظم رهبری برشمرد، به مرور این انجمن‌ها تقویت و پالایش می‌شوند، طرح آموزش همگانی حقوق نیز می‌تواند برای ظرفیت سازی در بخش حقوقدانان ما را کمک رساند.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات