مشاور معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه در برخورد با جرایم ارزی جدیت دارد و اهل تساهل در این حوزه نیست.
کد خبر: ۹۱۷۱۹۷۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

قوه قضائیه با جرایم ارزی با جدیت برخورد می‌کندبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ حسین ذبحی ظهر امروز در اجلاسیه بسیج نخبگان کشور اظهار داشت: بسیج در تحول و ارتقاء قضایی نقش تعیین‌ شده‌ای دارد، اجرای طرح تحول قوه قضاییه با رویکرد علمی صورت می‌پذیرد و راهکارها به عنوان بسته طرح تحول ارائه می‌شود.

مشاور معاون اول رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نقش بسیج به مفهوم اندیشه بسیجی و ایدئولوی بسیجی در طرح قضاییه مشخص می‌شود، سیاست‌های راهبردی اجرایی قوه قضاییه را می‌توان با نگاه بسیجی پیش برد و بسیجیان نقش‌های مختلفی در این زمینه دارند.

ذبحی تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه شخصیت ارزشی بسیجی ولایی بوده و تیم منتخب وی در یک مسیر فعالیت می‌کنند، طرح تحول مبتنی بر تحول قوه قضاییه بوده و رویکرد ارزشی و مورد انتظار در تیم مدیریتی نیز محورهای مختلفی دارد، در امور قضایی کیفیت، ارتقا، سرعت بخشی، خدمت رسانی در اقشار مختلف و اصلاح دستگاه ها در درون و برون در اولویت قرار دارد.

مشاور معاون اول رئیس قوه قضاییه بیان کرد: جرایم ارزی به نوعی مبارزه با نظام تلقی می‌شود، سیاست‌های داخلی و بیرونی دشمن در یکی از مهم‌ترین عرصه‌های مقابله با نظام بوده و افزایش نرخ ارز با سیاست‌های موجود شکل می‌گیرد، زمانی که خبر اعدام سلطان سکه منتشر شد فروشندگان ارز به خیابان‌ها ریختند و با قیمت‌های پایین ارز را فروختند.

وی گفت: صدها نفر که در گذشته هزاران میلیارد ارز خریداری می‌کردند در حال حاضر عقب‌نشینی کردند و از جدیت نظام مطلع هستند، هیچ فردی منکر پیشگیری از زمینه‌های فساد نیست و در حال حاضر نمی‌توان کنار نشست و کشور را به دست دشمن داد، در غیر این صورت باید شاهد شکل‌گیری بسیاری از مفاسد، سوء استفاده‌ها و جرایم ناشی از روزنه‌ها، خلاءها و ایرادهای دستگاه‌های جابه‌جایی بانکی و نظارتی باشیم.

ذبحی ادامه داد: تفکر بسیجی در قوه قضاییه تأثیرگذار بوده و امید نظام به موفقیت مدیریت فعلی در قوه قضاییه است، این امید باید با همکاری و تلاش افراد مختلف در اقشار گوناگون همراه باشد،همچنین باید این ظرفیت بزرگ حقوقدانان بسیجی با استفاده از نیروهای ارزشمند در جلسات مختلف نحوه و شیوه اجرایی بسیج‌گونه داشته باشد.

وی افزود: باید از فعالیت قاچاقچیان، سوء استفاده‌گران اقتصادی و نظایر این افراد جلوگیری کرده و در نهایت بتوانیم مانع ادامه فعالیت آنها شویم، نباید حق مظلوم پایمال شود و در این زمینه فعالیت بسزایی داشته باشیم، سالیانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار ورودی و خروجی در زندان مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات