با حضور رئیس سازمان بسیج حقوق دانان کشور، همایش نخبگان حقوقی دادگستری استان مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۲۹۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

همایش نخبگان حقوقی دادگستری استان مازندران برگزار شدبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ همایش نخبگان حقوقی دادگستری استان مازندران با حضور مهدی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوق دانان کشور و حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در این همایش اظهار کرد: جامعه حقوقی کشور به ویژه دستگاه قضایی در استان مازندران نقش بسیار مهمی در تحقق آرمان های بلند جمهوری اسلامی دارد و الحمدلله قضات شریف استان که عموماً از فرهیختگان و ایثارگران هستند در راه تحقق عدالت ومبارزه با ظلم و فساد و تحقق حق و حقیقت و اجرای عدالت کوشا و دارای روحیه جهادی هستند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: با وجود حجم بالای ورودی پرونده ها تلاش مجاهدان عرصه عدالت، شبانه روزی است و در این دوره نیز عزم کارکنان دستگاه قضایی استان جزم شده تا در این مسیر مقدس لحظه ای از پای ننشینند و عرصه برای فعالیت مخلان امنیت و مفسدان تنگ شود.

حجت الاسلام والمسلین اکبری گفت: انشاء الله نخبگان، حقوق دانان و اصحاب فرهنگ و رسانه به وظیفه خود در راستای امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند تا شاهد ورود این همه پرونده به دستگاه قضایی نباشیم.

عالی ترین مقام قضایی استان مازندران اظهار کرد: در جامعه اسلامی که محب اهل بیت(ع) و مانوس با قرآن هستند، شایسته نیست نزاع و اختلاف و تعرض به حقوق دیگران، عناوین اتهامی زیاد و تعداد پرونده ها با اتهامات مختلف زیاد باشد که باید حل این مشکل مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلین اکبری با اشاره به این مطلب که آستانه تحمل باید در جامعه بیشتر شود، نزاع ها و ضرب و جرح ها در جامعه را ناشی از پایین بودن سطح تحمل مردم عنوان و بیان کرد: حقوق دانان در مسیر حل این مساله نقش بسیار مهمی دارند و ارتباط حقوق دانان با دستگاه قضایی استان و سازمان بسیج حقوق دانان در راستای تحقق این مهم بسیار موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی استان مازندران هرگونه تعامل و همکاری را با سازمان بسیج حقوق دانان خواهد داشت و انشاءالله بهبود وضعیت جامعه را از حیث آشنایی با قوانین شاهد باشیم.

مهدی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوق دانان کشور نیز در این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عدم مذاکره با آمریکا، گفت: تفکر ما تعامل با دنیا و البته تقابل با استکبار است و صدای مسئولان در این مسیر باید واحد باشد.

بهرامیان ادامه داد: الگو و فرهنگ جهادی و انقلابی جمهوری اسلامی در بسیج تبلور یافته و از ابتدای انقلاب تاکنون این تفکر و فرهنگ جهادی را در بسیج شاهد هستیم که حیات بخش و امیدآفرین بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج، پیوند عمیقی با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی دارد، اظهار کرد: هدف عمده دستگاه قضایی و حقوق دانان مبارزه با ظلم و فساد است که مهم ترین هدف انبیای الهی بوده و بسیار بزرگ و مقدس است.

بهرامیان ادامه داد: توجه به نظارت درونی، خط اول مبارزه با فساد است و پس از آن باید به فساد در خارج دستگاه قضایی پرداخت که الحمدلله این مساله را شاهد هستیم.

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان کشور با اشاره به طرح هر مسجد یک حقوق دان افزود: اجرای این طرح در ترویج فرهنگ قانون مداری، کاهش ورودی پرونده و کم شدن هزینه های دستگاه قضایی بسیار مفید و موثر خواهد بود و باید به این مساله توجه ویژه ای شود.

بهرامیان بیان کرد: از دو سال گذشته، طرح تربیت حقوق دان تراز انقلاب در حال اجراست و اعتقاد داریم شأن قضاوت باید بر اساس عضویابی و نه بر مبنای گزینش باشد.

وی گفت: بسیج حقوق دانان می تواند در کمک به دستگاه قضایی در راستای کاهش تعداد پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی بسیار مفید و موثر باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات